گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۹:۰۰ :: ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
بیش از سه هزار میلیارد ریال به آسیب دیدگان ناشی از کرونا پرداخت شد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه این استان از لحاظ پرداخت کرونا رتبه اول در کشور را دارد ، گفت: ۳ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال به ۴۱ هزار نفر از صاحبان مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شد.

عباس علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در زمان شیوع کرونا اظهار داشت: همچنین دولت بیمه بیکاری به منظور کمک به کارفرمایان و کارگران را برای ماههای اسفند، فروردین، اردیبهشت پرداخت کرد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات کرونا  تصریح کرد: براساس پرونده های تشکیل شده ؛ چهار هزار و ۱۲۰  میلیارد ریال درخواست تسهیلات برای ۴۳ هزار نفر داده شد که ۳ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال به صاحبان مشاغل  آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شد.

وی  همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری استان تصریح کرد: تاکنون به ۳ هزار و ۹۴۰ طرح کارآفرینی روستایی ، ۳ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا پرداخت و برای ۶ هزار و ۷۹۳ نفر شغل ایجاد شد.

علیزاده با بیان اینکه ۸۹ درصد از تسهیلات موجود در سامانه بانکی استان جذب شده ، تاکید کرد : صاحبان مشاغل آسیب دیده و واجد شرایط باید تقاضای دریافت تسهیلات خسارت کرونا را در سامانه کارا ثبت کرده و بانک های عامل نیز باید با جدیت و سرعت این درخواست ها را تعیین تکلیف کنند تا با پرداخت این تسهیلات بتوانیم از واحد های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا حمایت کنیم.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به طرح تشویقی و حمایتی در حال ساماندهی در وزارت خانه متبوع گفت: هر کارفرمایی که کارگرانی که در شیوع کرونا  از کار بیکار شده دارای سابقه پرداخت  ۳۶ ماه بیمه و حداقل لیسانس  را به کارگیری کند ، ۲ سال از پرداخت حق بیمه کارفرمایی معاف می شود .

گیلان دومین استان درگیر در جریان شیوع کرونا بود .  بنا به  آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان چهار شهر استان قرمز و مابقی نارنجی هستند.

print

پاسخی بگذارید