مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران:
تاریخ: ۲۱:۴۴ :: ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
بیش از ۷۰۰ اثر به ۲ جشنواره رسانه‌ای مازندران و شمال ارسال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از آغاز داوری آثار فرستاده شده به دبیرخانه نهمین جشنواره رسانه‌ای مازندران و دومین جشنواره رسانه‌ای شمال کشور خبر داد و گفت: در مجموع به دبیرخانه این ۲ جشنواره رسانه‌ای ۷۶۸ اثر فرستاده شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  به نقل از روابط عمومی ادار کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، احسان آهنگر امروز -شنبه- اظهار کرد: پس از تجمیع آثار فرستاده شده دبیرخانه این ۲ رویداد رسانه‌ای و ارزیابی اولیه آثار با شیوه‌نامه جشنواره، داوری آثثار توسط داوران مرکز مطالعات رسانه آغاز شده است.

وی افزود: به دبیرخانه دومین جشنواره رسانه‌ای شمال کشور در مجموع ۳۰۱ اثر توسط فعالان رسانه‌ای استان‌های شمالی فرستاده شد که از این تعداد ۶ اثر مغایر با شیوه‌نامه جشنواره بوده و در فرآیند داوری قرار نگرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: از ۲۹۵ اثر باقیمانده ۲۸۹ اثر در بخش اصلی و ۶ اثر در بخش ویژه «هچیرود؛ شهر فرصت‌ها» دریافت شده است.

به گفته وی ۲۸۹ اثرِ بخش اصلی شامل ۳۲ اثر در بخش خبر، ۹۱ اثر در بخش گزارش، ۳۸ اثر در بخش عکس، ۳۳ اثر در بخش مصاحبه، ۷ اثر در بخش چندرسانه‌ای، ۴۲ اثر در بخش یادداشت و مقاله و ۴۶ اثر در بخش تیتر است و در بخش طراحی و صفحه‌آرایی نیز هیچ اثری دریافت نشد.

آهنگر با بیان این‌که داوری آثار توسط چهره‌های شاخص حوزه رسانه کشور از مرکز مطالعات رسانه انجام می‌شود، اظهار کرد: محمود مختاریان در بخش‌های عکس، چندرسانه‌ای، تیتر و بخش ویژه، مهدی صالحی در بخش‌های خبر و گزارش و افسانه مظفری در بخش‌های مقاله، یادداشت و مصاحبه از سوی مرکز مطالعات رسانه به عنوان داور دومین جشنواره رسانه‌ای منطقه شمال به بررسی آثار می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با اهداف ایجاد فضای رقابتی بین آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای شمال کشور، معرفی پتانسیل‌های گردشگری، ساحلی، رسانه‌ای و مدیریت شهری هچیرود و شمال کشور، ارتقاء سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی شمال کشور، ایجاد همگرایی بین رسانه‌های شمال کشور، معرفی رسانه‌های شمال بین شهروندان، معرفی جاذبه‌های گردشگری شمال کشور و معرفی مدیریت شهری برتر در بخش گردشگری و ساحل طراحی و برگزار شده است.

مدیریت شهری و توسعه گردشگری شهرهای شمال، معرفی جاذبه‌های گردشگری شمال، آداب و رسوم شهرهای شمالی، شهرسازی مدرن همراه با نگاه جذب توریست در شهرهای شمالی و مدیریت گردشگری در شمال و بخش ویژه «هچیرود، شهر فرصت‌ها» محورهای اصلی این جشنواره رسانه‌ای است.

۴۶۷ اثر در نهمین جشنواره رسانه‌ای مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران درباره نهمین جشنواره رسانه‌ای مازندران نیز گفت: ۴۶۷ اثر به دبیرخانه نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای مازندران رسید که ۱۹ اثر مغایر به شیوه‌نامه بود و ۴۴۸ اثر در چرخه داوری باقی ماند.

آهنگر خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۴۸ اثر تایید شده ۴۲۱ اثر مربوط به بخش اصلی و ۲۷ اثر مربوط به به بخش ویژه است.

به گفته وی از ۴۲۱ اثر بخش اصلی ۲۱ اثر در بخش خبر، ۱۱۰ اثر در بخش گزارش، ۲۶ اثر در بخش عکس، ۶۱ اثر در بخش مصاحبه، ۸ اثر در بخش طنز اجتماعی و کاریکاتور، ۹۲ اثر در بخش مقاله و یادداشت، ۷۷ اثر در بخش تیتر، ۱۵ اثر در بخش صفحه‌آرایی و طراحی و ۱۱ اثر در بخش چندرسانه‌ای دریافت شده است. ۲۷ اثر نیز به بخش ویژه جشنواره با موضوع شعار سال فرستاده شد.

print

پاسخی بگذارید