تاریخ: ۲۳:۲۰ :: ۱۳۹۹/۰۶/۰۳

استاندار گلستان با اشاره به توانمندی‌ استان در تولید انواع محصولات کشاورزی گفت که پرهیز از خام‌فروشی باایجاد صنایع تبدیلی، منجر به ایجاد ارزش افزوده و فراهم‌شدن زمینه اشتغال بیشتر در استان خواهد شد.

هادی حق شناس روز دوشنبه در مراسم بهره برداری و آغاز عملیات هزار و ۷۷ طرح هفته دولت گرگان اظهار داشت: تولیدکنندگان استان باید تلاش کنند به جای خام فروشی و رضایت به سود پایین، از مزیت تولید فراوان و متنوع محصولات کشاورزی در استان استفاده کرده و با تبدیل آن به محصول جدید، درآمد بیشتری برای استان ایجاد کنند.

وی همچنین گفت: دولت برای شتاب بخشیدن به پیشرفت کشور به استفاده از تکنولوژی روز دنیا با تاکید بر اقتصاد درون گرا تاکید فراوان دارد.

وی ادامه داد: ایجاد بستر سرمایه گذاری در مجتمع ۶ هزار هکتاری میگو با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء برای ایجاد ۲۵۰ مزرعه و ایجاد اشتغال برای دو هزار و ۵۰۰ نفر و آغاز عملیات اجرایی کارخانه ریسندگی نخ پنبه با ظرفیت سالانه پنج هزار تن محصول با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال از جمله طرح های مهم حوزه کشاورزی استان است که پیش بینی می شود این طرح سال آینده به بهره برداری برسد.

وی همچنین از پیگیری استفاده از مزیت صنعت مرغ، تخم مرغ و گندم استان در ایجاد ارزش افزوده خبر داد.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طیبعی گرگان نیز در این مراسم گفت: ارتباط میان این دانشگاه با تولید کنندگان در استان فراهم شده و تولیدکنندگان می توانند از ظرفیت محققان و پژوهشگران دانشگاه برای رونق تولید استفاده کنند.

علی نجفی‌نژاد از مدیران دستگاه های مرتبط در حوزه تولید استان خواست نسبت به استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در راستای توسعه بیشتر استفاده کنند.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر استفاده بیشتر از ظرفیت های داخلی برای پیشرفت کشور گفت: ایران جزو دهمین کشور برتر دارنده منابع در دنیا است که باید تلاش کنیم از این منابع برای پیشرفت کشور استفاده شود.

فرماندار گرگان نیز گفت: امسال در هفته دولت هزار و ۷۷ طرح و پروژه در بخش های مختلف با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال و ایجاد فرصت شغلی برای سه هزار و ۲۹۷ نفر در این شهرستان، بهره برداری یا کلنگ زنی می شود.

محمد حمیدی افزود: هشت طرح مخابراتی، ۱۰۰ خانه در قالب مسکن مهر در سعد آباد، پنج مدرسه با ۳۵ کلاس درس، دو آب بندان و آبیاری تحت فشار و یک طرح دانشگاهی با محوریت توسعه اقتصادی استان از جمله طرح های مهم هفته دولت گرگان است.

print

پاسخی بگذارید