تاریخ: ۱۶:۴۵ :: ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
تحقق ۹۰ درصدی مصوبات بهداشتی سفر رئیس جمهور به مازندران

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت :‌ طرح‌های گام اول مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به مازندران در حوزه بهداشت و درمان، پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد دارد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،به نقل از خبرنگارایرنا، آیت الله رئیسی، در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.
بر اساس آخرین گزارش‌ها از ۱۷۶ مصوبه سفر ریاست جمهور به مازندران ۹ مصوبه محقق، ۱۴۵ مصوبه بخشی از اعتبارات لازم را جذب و عملیات اجرایی آن آغاز شده و ۲۲ مصوبه در دست پیگیری است به عبارتی هیچ مصوبه‌ای نیست که وضعیت آن مشخص نباشد.
نتیجه نخستین سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران تصویب بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حوزه‌های مختلف بود که از این میزان حدود ۸۸ هزار و ۸۸۵ میلیون ریال معادل ۵۰ درصد اعتبارات از محل بودجه عمومی و ۸۹ هزار ۳۳میلیارد ریال معادل نیمی دیگر از این اعتبارات از محل فروش املاک و منابع داخلی وزارتخانه ها و کمک نهادها تامین شده است.

در این پیوند فرهاد غلامی روز یکشنبه در جلسه کمیته دانشگاهی سلامت همزمان با سفر شهرستانی استاندار مازندران به سوادکوه دراین شهرستان برگزار شد، ‌افزود: تکمیل و تجهیز بیمارستان رازی قائمشهر به عنوان بزرگترین طرح بهداشتی مازندران با تخصیص ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار دولت سیزدهم از جمله این طرح های مصوب سفر رییس جمهور به مازندران است.

وی ادامه داد:‌ همچنین ساخت و تجهیز مراکز درمان ناباروری از دیگر طرح های مصوب سفر رییس جمهور به مازندران به شمار می رود که این مرکز در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) بهشهر ساخت و به بهره برداری رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران اظهار داشت: با تلاش کارکنان درمان و بهداشت و نیز کمک های چشمگیر خیران در ۲ سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه سلامت استان رقم خورده است.

وی با اشاره به با اشاره به اجرای پرونده الکترونیک در بیمارستان ها و تاکید بر اجرای ماده ۲۳، گفت: مدیران اجرایی بیمارستان ها جهت نظام ارجاع باید معرفی شوند.

تحقق ۹۰ درصدی مصوبات بهداشتی سفر رئیس جمهور به مازندران

به گفته غلامی ثبت داروها و دارویار و نیز تعرفه گذاری پرستاری نیز از امور مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

همچنین عملیات اجرایی بخش قلب بیمارستان شهدای زیراب امروز همزمان با سفر شهرستانی استاندار مازندران آغاز شد.

بیمارستان شهدای زیراب از سال ۱۳۶۶ با ۴۰ تخت در بخش های داخلی، اطفال، زنان و مراقبت های ویژه ICU و دیالیز فعالیت خود را آغاز کرد و با اجرای طرح توسعه تعداد این تخت ها به ۵۰ تخت افزایش یافته است. این بیمارستان تنها بیمارستان موجود در سوادکوه است که بدلیل قرار گرفتن در جاده ترانزیتی سوادکوه علاوه بر خدماتدهی به بیماران شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی می بایست به مصدومان سوانح جاده ای نیز خدماتدهی می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در آیین کلنگ زنی سی سی یو بیمارستان شدای زیراب گفت: با توجه به نیاز شهروندان این بخش در بیمارستان راه اندازی می شود.

وی افزود: برای ساخت این بخش مهم و حیاتی بیمارستان شهدای زیراب طی توافق صورت گرفته میان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ‌مجمع خیران سلامت مازندران و زیراب این طرح آغاز شده است.

وی توضیح داد: بخش قلب این بیمارستان درسه طبقه، ‌هر طبقه ۴۵۰ با مشارکت یکصد میلیارد ریالی خیران و اعتبارات علوم پزشکی در مدت یکسال ساخته می شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، امروز یکشنبه در شانزدهمین سفر شهرستانی خود در راس هیاتی شامل معاونان استانداری، مدیران ستادی و استانی به شهرستان سوادکوه سفر کرد. استاندار مازندران و مدیران استان در این سفر از روستاهای محروم منطقه بازدید خواهند کرد.

در این سفرهای شهرستانی، هر یک از مدیران با حضور در ۲ تا سه روستای این شهرستان، مسایل و مشکلات مردم و روستاها را بررسی و شناسایی می‌کنند و برای جمع بندی و تصمیم سازی جهت برون رفت از آن ها در جلسه شورای اداری با حضور استاندار ارائه می‌ کنند تا مسائل در زمان های تعیین شده و با راهکارهای مصوب، حل و رفع شود.

مصوبات این جلسات به دستگاه های متولی ابلاغ و پیگیری های لازم برای اجرای آن با جدیت صورت خواهد گرفت.

استاندار مازندران در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و نخبگان دیدار خواهد کرد. برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بازدید از عملیات اجرایی چند طرح عمرانی و واحد صنعتی از جمله دیگر برنامه های مقام‌ عالی دولت در استان‌ در سفر به سوادکوه است.

شهرستان سوادکوه در ناحیه البرز مرکزی و در مجاورت استان سمنان قرار گرفته ‌است. شهرستان سوادکوه از سمت شمال به شهرستان سوادکوه شمالی، از سمت جنوب به شهرستان فیروزکوه در استان تهران و شهرستان مهدی‌شهر در استان سمنان، از سمت غرب به شهرستان بابل و از سمت شرق به شهرستان ساری و ارتفاعات دودانگه و دهستان چاشم در شهرستان مهدی‌شهر محدود است. طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ جمعیت این شهرستان برابر با ۴۳ هزار و ۹۱۳ نفر است.

print

پاسخی بگذارید