تاریخ: ۱۲:۴۴ :: ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
تخریب آلاچیق‌های غیرمجاز در حریم جاده چهاردانگه + تصاویر

۵۰ آلاچیق غیرمجاز که بدون کسب مجوز در حریم جاده چهاردانگه ساخته شده بود با حکم قضایی تخریب شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران از رفع تصرف و تخریب ۵۰ مورد از مستحدثات حریم جاده چهاردانگه شهرستان ساری طبق ماده ۶ و تبصره یک قانون اصلاح ایمنی راه‌ها و راه آهن با پیگیری رئیس حوزه قضایی و همکاری اداره راه ونیروی انتظامی خبر داد و گفت: یکی ازمواردی که در شورای حفظ حقوق بیت المال مطرح می‌شود مقابله با دخل و تصرف در بیت المال و اراضی ملی وطبیعی؛ حریم راه‌ها ورودخانه‌ها است.

او افزود: جاده کیاسر از حساسیت خاصی برخوردار است که با توجه به تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز در حریم جاده و مناطقی مانند جمال الدین کلا، لنگر، عالیکلا، با پیگیری و اطلاع رسانی شهروندان دلسوز، برخورد قاطع و قانونی با متخلفین صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: عده‌ای با گذاشتن میز، منقل و ساخت آلاچیق و مغازه در کنار جاده، بدون کسب مجوز از وزارت راه اقدام به ساخت ساز کرده بودند بطوری که ایمنی عبور و مرور به مخاطره افتاده بود که با دستور قضایی این موارد تخریب و آزاد سازی شد.

حجت الاسلام اکبری گفت: علیرغم اخطار و مهلت یکساله متاسفانه اقدامی دراین خصوص صورت نگرفته و متخلفان همچنان به ساخت و ساز ادامه داده بودند که با دستور به موقع رئیس حوزه قضایی چهاردانگه نسبت به اجرای حکم و تخریب موارد ساخته شده اقدام موثر و قانونی صورت گرفت.

او افزود:متخلفان بدانند با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه برخورد قانونی صورت گرفته و آثار تجاوز به حریم، تخریب می‌گردد.

رئیس کل دادگستری مازندران از کسانی که قصد ساخت و ساز در مسیر جاده‌ها و راه‌ها را دارند خواست تا قبل از هرگونه ساخت و سازی حتما از مراجع ذی صلاح استعلام حاصل کرده و بعد از اخذ مجوز‌های لازم نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

تخریب آلاچیق‌های غیرمجاز در حریم جاده چهاردانگه + تصاویر
تخریب آلاچیق‌های غیرمجاز در حریم جاده چهاردانگه + تصاویر
تخریب آلاچیق‌های غیرمجاز در حریم جاده چهاردانگه + تصاویر

print

پاسخی بگذارید