تاریخ: ۲۲:۵۵ :: ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
تسهیلات اشتغال ۲۵۱ مددجوی کمیته امداد آستارا تامین شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا از اختصاص ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۲۵۱ مددجوی تحت پوشش این نهاد در سال جاری خبر داد.

بهرام تسلی نیا روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این اعتبار نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته و بر اساس نوع طرح، تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و با نرخ سود چهار درصد به هر مددجوی متقاضی قابل پرداخت است.

وی افزود: طرح‌های اشتغال در بخش‌های دامپروری، کشاورزی، خدماتی و حمل و نقل اجرا می‌شود و مددجویان با پرورش و تولید انواع دام و طیور، قارچ، زنبورداری، کیوی کاری، خیاطی و شیرینی پزی مخارج خود را تأمین کرده و به خودکفایی می رسند.

وی بیان کرد: امسال با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به ساخت، خرید و تعمیر ۲۱۵ واحد مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد آستارا اقدام خواهد شد و بیشتر خانه ها در روستاهای محروم ساخته می شود.

تسلی نیا یادآور شد: تا پایان سال جاری ۱۶۰ میلیارد ریال به عنوان مستمری مددجویان و برای توانمندسازی آنها در حوزه های مختلف پرداخت خواهد شد و افراد تحت پوشش با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده، توانمند و خودکفا شوند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و ۲ هزار و ۶۱۶ خانوار با چهار هزار و ۹۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) آن هستند.

print

پاسخی بگذارید