مدیر آموزش و پرورش بهشهر
گروه: فرهنگی
تاریخ: ۱۲:۴۶ :: ۱۳۹۸/۰۲/۰۲

نقش مهم معلم در رشد و توسعه جامعه در آموزه های دینی ما سفارش شده است .

به گزارش اقتصاد شمال از بهشهر ،مدیر آموزش و پرورش بهشهرکه در مراسم نواختن زنگ سپاس به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم در دبیرستان سلمان فارسی سخن می گفت  در پیش بودن سالروز شهادت معلم شهید استاد مرتضی مطهری را گرامیداشت و افزود: نقش مهم معلم در رشد و توسعه جامعه در آموزه های دینی ما سفارش شده است و هر جامعه ای اگر بخواهد در فرایند تعلیم و تربیت قرار گیرد باید شانیت و مقام معلم را در خود گرامی بدارد.

وی  با انتقاد از محسوس نبودن ارزش گذاری و حفظ شانیت مقام معلم در جامعه تاکید کرد: باید ارزشگذاری در حوزه تعلیم و تربیت را از حوزه نظری به عملی تعمیم و تعمیق داد و به آموزش و پرورش و نقش معلم به عنوان رکن اصلی توسعه جامعه باور پیداکرد.

وی با بیان اینکه اگر قرار است دانایان جامعه ای به رشدو تعالی برسند باید از مدرسه و نظام آموزشی عبور کنند و از معلم درس بگیرند ،  اظهار داشت : آموزش و پرورش بستر مهمی برای توسعه جوامع است و معلم به عنوان رکن اصلی آن نقش آفرینی اثر گذاری خواهد داشت .

صادق علی بیکی  نظام تعلیم تربیت را موجب پویایی تفکر و اندیشه انسان توصیف کردو ادامه داد: معلم اساس و بنیان تفکر جامعه را شکل  می دهد و نباید آن را در ساختار یک انسان خلاصه کرد.جامعه باید به این باور برسد که خود نقش تعلیم و تربیت و معلم را ارج بنهد .

مدیر آموزش و پرورش بهشهربا بیان اینکه باور نداشتن به نقش اثر گذار نظام تعلیم و تربیت و معلم هزینه سنگینی برای جوامع دارد ، خاطر نشان کرد: کمترین هزینه ای که بها ندادن به جایگاه تعلیم و تربیت و معلم دارد عقب ماندگی جامعه از رشد و توسعه است که هزینه بسیار سنگینی خواهد بود .

علی بیکی به مشکلات معیشتی معلمان اشاره کردو  با بیان اینکه معلم که شخصیت انسانی جامعه را شکل می دهد نیازی به یادآوری مراسم تجلیل ندارد ،تصریح کرد: برای معلمان زحمت است که به سراغ مسئولان بروند تا به آنان یادآوری کنند که نقش معلمان و ارج نهادن به آن  بسیار حائز اهمیت است ، جامعه باید خود به این باور برسد که از شان ،منزلت و مقام معلم به  عنوان زیر بنای ساختار مهم  تعلیم وتربیت تجلیل کند .

 

مدیر آموزش و پرورش بهشهر : آموزش در حوزه سلامت باید دربین دانش آموزان تعمیق شود

 مدیر آموزش و پرورش بهشهردر مراسم نواختن زنگ سلامت به نقش مهم سلامتی در بین دانش آموزان اشاره کردو افزود: مدرسه و کلاس به عنوان واحد تحول و معلم به عنوان عامل تحول نقش مهمی در نظام آموزش و پرورش دارند .

وی  رویکرد آموزش و پرورش را در حوزه مهارت محوری خواند و تصریح کرد: خروجی نظام آموزش و پرورش باید دانش آموزانی باشد که بتوانند در جامعه کارکردی مناسب داشته باشند .

صادق علی بیکی با اشاره به اینکه آموزش در حوزه سلامت باید در دانش آموزان تعمیق شود ، ادامه داد: امسال  نیز همچون سال های گذشته برنامه‌های مناسبی  با محوریت شعار سازمان بهداشت جهانی در مدارس  طراحی واجرا می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر با بیان اینکه سلامت یکی از واجبات نیازهای زندگی انسان است ،خاطر نشان کرد: سلامت جسمی و روحی دانش آموزان به عنوان نسل آینده جامعه و سرمایه های انسانی بسیار حائز اهمیت است.

print

پاسخی بگذارید