تاریخ: ۲۳:۱۲ :: ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
تولید بیش از ۹۱۶ هزار تن برنج سفید در مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید بیش از ۹۱۶ هزار تن برنج سفید امسال در استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  ،احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در کشت اول برنج، کشت مجدد و پرورش رتون ۹۱۵ هزار و ۹۴۶ تن برنج سفید در استان تولید شد، گفت: مازاد کل تولید برنج استان ۷۹۸ هزار و ۸۸۶ تن است.

او افزود: امسال یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۷۰۵ تن شلتوک برنج در ۲۰۹ هزار و ۹۳ هکتار اراضی شالیزاری استان تولید شد.

عباسپوربا بیان اینکه ۲۱۲ هزار و ۱۰۹ تن شلتوک ارقام پرمحصول در ۲۶ هزار و ۴۳ هکتار و یک میلیون و ۱۱ هزار و ۶۰۶ تن شالی ارقام محلی در ۱۸۳ هزار و ۵۰ هکتار مزارع شالیزاری استان برداشت شد، گفت: از ۵۴ هزار و ۲۹۴ هکتار مزارع کشت مجدد برنج استان ۱۹۴ هزار و ۱۵۴ تن و از ۳۷ هزار و ۱۴ هکتار مزارع پرورش رتون ۹۰ هزار و ۲۳۶ تن شلتوک برنج استحصال شد.

او به بیمه زراعت برنج در ۱۳ هزار و ۸۹۲ هکتار، مصرف ۱۰ هزار و ۴۵۵ تن بذر گواهی شده و خود مصرفی در مزارع شالیزاری استان و ۲۷۶ نمونه آزمون خاک اشاره کرد و افزود: ۴۵ هزار و ۲۲۰ تن کود ازته، ۳۵ هزار و ۱۷۳ تن کود فسفاته و ۳۳ هزار و ۸۲۸ تن کود پتاسه در شالیزار‌های استان مصرف شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعالیت ۱۷۸ واحد بانک نشاء برنج در استان، گفت: با علف‌های هرز در ۱۹۷ هزار و ۸۵۲ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۱۱۱ هزار و ۶۸۶ هکتار، و بلاست در ۱۵۵ هزار و ۴۴۶ هکتار اراضی شالیزاری استان مبارزه شد.

امسال مازندران با ۲۰۹ هزار هکتار اراضی شالیزاری، ۴۲ درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

print

پاسخی بگذارید