تاریخ: ۱۹:۵۹ :: ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
بازدهی مثبت شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱۵۵ واحدی معادل ۰.۱۵ درصدی به یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۵۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۴۳ واحد رسید.

 امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه بیست و ششم آبان ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۳۴ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به رقم ۳۴۹ هزار و ۸۶۱ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۸۰۵  واحدی، عدد ۳۸۶ هزار و ۷۵۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۷۶۷  واحدی به رقم ۲۴۳ هزار و ۶۵۹ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۲۴۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۰۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۳۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۶۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۶۹۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۳۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شفن، شستا، شپدیس، خبهمن، نوری و پاکشو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، فارس و ومعادن، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۴۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۹۱ هزار و ۳۱۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۰ هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شفن(پتروشیمی فناوران) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای انرژی۳، شکربن، آپ و غنوش بود. همچنین نماد معاملاتی شفا(سرمایه گذاری شفادارو ) با ۴.۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سصفها، غشصفا، فنورد و وساخت قرار گرفتند.

 

print

پاسخی بگذارید