تاریخ: ۲۳:۴۸ :: ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
تگرگ و سیلاب بیش از ۱۲ میلیارد ریال به کشاورزان کلاله خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی کلاله اعلام کرد: بارش تگرگ و جاری شدن محدود سیلاب به کشاورزان مناطق کوهستانی به خصوص روستاهای سوار بالا،وسط و پایین از توابع بخش پیشکمر این شهرستان، ۱۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

علی علیزاده  زمان بارندگی را عصر و شامگاه روز های چهارشنبه و پنچشنبه ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت بیان کرد و گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته به وسیله کارشناسان جهادکشاورزی، بارش شدید تگرگ و بارندگی رگباری و محدود در بخش پیشکمر کلاله به ۱۰۰هکتارگندم و ۳۰۰ هکتار کلزا خسارت زد.
وی با بیان اینکه در چند روز آینده محصول این مزارع برداشت می شد، گفت: خسارت به این مزارع به مقدار ۱۰تا ۵۰ درصد برآورد شده و افزون بر آن ۱۵ راس گوسفند نیز بر اثر جاری شدن سیلاب در منطقه یادشده تلف شده است.
مدیر جهادکشاورزی کلاله خاطر نشان کرد: کارشناسان مرتبط مشغول بررسی و برآورد دقیق خسارت ها وتشکیل پرونده و ارسال به کارگروه مربوطه در مرکز استان هستند که پس از تخصیص اعتبار لازم ، درجهت کمک به کشاورزان ودامدارران خسارت د یده اقدام خواهد شد.
شهرستان کلاله با۶۸هزار و ۲۰۳ هکتاراراضی زراعی و باغی ازقطب های مهم کشاورزی به خصوص درنولید گندم مرغوب است.
رئیس بنیارمسکن کلاله نیز اعلام کرد: درجریان بارندگی و سیلاب اخیر این شهرستان به ۸۴ واحد مسکونی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده است.
سید مجتبی حسینی روز شنبه در گفت و گوبا ایرنا، افزود: درجریان بارندگی رگباری و سیلاب کلاله پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خسارت به بخش مسکن این شهرستان وارد شده است.
شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید