تاریخ: ۱:۲۳ :: ۱۳۹۷/۱۱/۱۵

معاون مسافری راه‌آهن ضمن اعلام جزییات پیش‌فروش توزیع قطارهای نوروزی اعلام کرد که قیمت بلیت‌ها افزایشی نخواهد داشت.

به گزارش اقتصاد شمال ،سید حسن موسوی در نشستی خبری که به منظور اعلام جزئیات پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی در محل ساختمان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از تاریخ شانزدهم و هفدهم بهمن‌ماه سال جاری آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در شانزدهم بهمن‌ماه طی سه مرحله و به صورت اینترنتی پیش‌فروش ۵۰ درصد ظرفیت‌ها از ساعت هفت صبح در همه مسیرها به جز مقصد مشهد شروع خواهد شد و از ساعت ۱۲ همان روز بلیت سفر به مشهد به جز تهران – مشهد مدنظر قرار خواهد گرفت و از ساعت ۱۷ همان روز صرفاً بلیت سفر قطار تهران – مشهد به متقاضیان اعلام می‌شود.

به گفته وی در هفدهم بهمن‌ماه سال جاری نیز پیش‌فروش بلیت‌ها در کلیه مسیرها از ساعت هشت صبح از طریق ۱۷۰۰ مرکز مجاز عرضه می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به این‌که در دوره پیش‌رو و از تاریخ ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۹۷ تا ۱۶ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ دو میلیون و ۱۰ هزار نفر ظرفیت صندلی ایجاد شده است که نسبت به مشابه سال قبل، افزایش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد، گفت: از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۷ هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشتیم و در تیرماه سال جاری شاهد افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌ها با مجوز کارگروه ستاد تنظیم بازار بودیم، بنابراین باید اعلام کرد که در دوره ایام نوروز شاهد افزایش قیمت‌ها نخواهیم بود.

موسوی با بیان این‌که مسافران می‌توانند ظرف امروز و فردا به سایت راه‌آهن مراجعه و از کیفیت قطارها و ساعت حرکت آنها مطلع شوند، اظهار کرد: برای اولین بار در سال جاری رتبه‌بندی قطارها عملیاتی شده است تا تمام واگن‌های مسافری به لحاظ فنی، تجهیزاتی و راهبری مورد بررسی قرار گرفتند و واگن‌ها بر اساس معیار به پنج، چهار، سه و دو ستاره تقسیم‌بندی شدند و مسافران برای اولین‌بار در برگه بلیت خود از رتبه‌بندی قطارها مطلع می‌شوند و نسبت به حقوق خود آگاه خواهند شد.

وی ادامه داد: در کلیه ایستگاه‌های مسافری عملیات بهسازی و بازسازی مدنظر قرار گرفته است و کلیه ایستگاه‌ها به لحاظ تجهیزات در پیک زمانی پاسخگو خواهند بود.

معاون مسافری راه‌آهن همچنین با بیان این‌که مسیر ریلی قزوین – رشت توسط عالی‌ترین مقام کشور افتتاح خواهد شد، گفت: امسال مسیر کرمانشاه را نیز خواهیم داشت و در مورد قطار تهران – رشت باید خاطر نشان کرد که بلیت تهران – رشت، تهران – ارومیه، ارومیه – مشهد و رشت – مشهد در نوروز امسال به فروش خواهد رسید.

به گفته موسوی، ۶۷ واگن بازسازی و نوسازی شده در ایام نوروز در دست بهره‌برداری خواهد بود که شش رام ریل باس برای قطارهای حومه‌ای است و ۲۶ سالن قطارهای چهار تخته نوسازی شدند و در مجموع ۵۱۷۰ رام قطار در مسیرهای مختلف پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در مورد مسیر رشت – تهران بنابر این است که ترانست در نظر گرفته شود و بلیت‌های رشت – تهران – مشهد را به صورت اینترنتی ارائه خواهیم کرد تا مردم بتوانند هم به تهران و هم به مشهد سفر کنند.

موسوی همچنین یادآور شد که قطارهای چهار تخته در درجه‌های سه، چهار و پنج ستاره، قطارهای شش تخته در درجه‌های دو و سه ستاره و نیز قطارهای اتوبوسی در درجه‌های دو، سه و چهار ستاره تقسیم‌بندی شدند و در این بین قطارهای اختصاصی پنج ستاره نیز پیش‌بینی شده است که به طور مثال در مورد پرترددترین مسیر یعنی تهران – مشهد خواهد بود.

معاون مسافری راه‌آهن همچنین در پایان تاکید کرد که مسافران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با اطلاع به نهادهای نظارتی تعیین شده موضوع را به صورت شبانه‌روزی گزارش کنند تا با متخلفان برخورد شود.

ایسنا

print

پاسخی بگذارید