نگاه اقتصاد شمال از آغاز به کار جشنواره ارکیده در نوشهر
تاریخ: ۲۱:۲۰ :: ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
جشنی برای ارکیده

چهارمین جشنواره ارکیده نوشهر در باغ گیاه شناسی این شهر با حضور مسئولان استانی و بومی آغاز شد.

به گزارش اقتصاد شمال:شهردار نوشهر که در چهارمین جشنواره ارکیده این شهر سخن می گفت برگزاری جشنواره ها را دلیلی برای معرفی بهتر قابلیت های نهفته شهری خواند و افزود: ارکیده نوشهر قابلیت معرفی در سطح ملی و فراملی را دارد و این امر باید مورد حمایت مسئولان قرار گیرد.

علی امانی به مزیت های اقتصادی صادرات گل ارکیده اشاره کردو گفت:بسیاری از کشورها با صادرات گل و گیاه ارزش اقتصادی خوبی را رقم می زنند .

وی موقعیت ممتاز نوشهر را که در کنار جنگل های هیرکانی قرار دارد قابل ستایش خواندو ادامه داد: با بررسی های انجام شده کارشناسان 10 گونه ارکیده در جنگل های هیرکانی منطقه کجور رشد می کند که این ظرفیت مهم باید پاس داشته شود.

شهردار نوشهر وجود زیر ساخت هایی همچون راههای هوایی ، دریایی و زمینی را در نوشهر از قابلیت های مهم  توسعه ای خواند و یادآور شد:توجه به پتانسیل های صنعت گل و گیاه می تواند فضای کسب و کار ساکنان بومی این شهر را بهبود بخشد.

امانی از همکاری دست اندرکاران باغ گیاه شناسی نوشهر در برپایی هر چه بهتر جشنواره تشکر کردو خاطر نشان ساخت:این جشنواره از امروز به مدت سه روزبرپا خواهد بود و شهروندان می توانند برای بازدید به این جشنواره مراجعه کنند .

تعامل سازنده راهی برای توسعه پایدار

در ادامه مراسم افتتاحیه این جشنواره در نوشهر جمیله هاشمی مدیر چهارمین جشنواره ملی ارکیده  تعامل سازنده را یکی  از دلایل دست یابی به توسعه ای پایدار دانست و گفت:باید با برنامه هدفمند توسعه ای متوازن را نصیب نوشهر کنیم و برای این کار از نیروی فکر و اندیشه خلاق بهره ببریم.

وی توسعه صنعت گل و گیاه را موجب اشتغالزایی دانست و  افزود:مهمترین معضل شهری نبود فرصت اشتغال برای جوانان است که با حمایت از تولید در این عرصه می توان اشتغال خوبی را ایجاد کرد.

هاشمی آشنایی با قابلیت های تولید کنندگان این بخش را یکی از مزیت های جشنواره ارکیده خواند و تاکید کرد:از بین تولید کنندگان حاضر در جشنواره کمیته ای را برای بررسی چگونگی تولید ، اشتغال و درآمد پایدار تشکیل خواهیم داد تا آموزش های لازم برای افراد علاقمند در این زمینه  به صورت رایگان ارائه شود.

مدیر چهارمین جشنواره ملی گل ارکیده ایران به اهمیت بازار فروش این محصول اشاره و  تصریح کرد: امیدواریم با معرفی بیشتر پتانسیل موجود در این زمینه بتوان در خصوص بازار فروش این محصول به موفقیت های خوبی دست یافت.

گفتنی است که در اولین روز از برپایی این جشنواره که تا 19 بهمن ماه ادامه دارد از بازدید کنندگان با طعم دمنوش های عالی و نان محلی استقبال شد .

print

پاسخی بگذارید