خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی
گروه: اجتماعی / ویژه
تاریخ: ۱:۲۷ :: ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
خراسان رضوی ۱۰ هزار مدرسه دارد

پیش از انقلاب اسلامی در استان خراسان بزرگ حدود ۴ هزار مدرسه وجود داشته است و آمار با سوادی در روستاها حدود ۲۲ درصد بود اما امروز تنها در استان خراسان رضوی ۱۰ هزار مدرسه وجود دارد و درصد افراد با سواد نیز به بیش از ۹۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد شمال از مشهد مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه مشارکت خیریان در توسعه فضاهای آموزشی موثر است ، گفت:  خداوند به خیرین مکنت مالی عطا کرده و این توفیق را عنایت فرمودکه از این ثروت در راه ساختن آینده کشور استفاده نکنند.

قاسمعلی خدابنده ادامه داد:پیشرفت آموزش و پرورش هم مدیون مرهون نیک اندیشی و اقدامات خداپسندانه این خیرین است.

وی یادآور شد: هر چند در ده سال اول انقلاب درگیر جنگ بودیم و آنچه داشتیم صرف جنگی ناخواسته و تحمیلی شد با این حال اقدامات خوبی صورت گرفت  و دستاوردهای گسترده ای در حوزه های مختلف از جمله شهرسازی،پزشکی،آموزش و پرورش،مخابرات،صدا و سیما و…حاصل شده است.

خدابنده تصریح کرد:  امنیت کشور ما به عنوان کشوری که در یک منطقه پرحاشیه قرار گرفته است زبانزد و بی نظیر است که در سایه تلاش نیروهای امنیتی و نظامی اتفاق افتاده و نعمت بسیار بزرگی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: اقتدار،عزت و استقلال کشور ما به برکت انقلاب اسلامی بدست آمده است و امروز جزو کشور های تاثیر گذار در منطقه هستیم.

وی اظهارداشت :پیش از انقلاب اسلامی در استان خراسان بزرگ حدود ۴ هزار مدرسه وجود داشته است و آمار با سوادی در روستاها حدود ۲۲ درصد بود اما امروز تنها در استان خراسان رضوی ۱۰ هزار مدرسه وجود دارد و درصد افراد با سواد نیز به بیش از ۹۷ درصد افزایش یافته است.

خدابنده با بیان اینکه امروز با زیر ساخت های خوبی که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده بسیار راحت می توانیم بر مشکلات فائق آییم ، افزود: هر چند امروز  آموزش و پرورش از محدودیت های مالی و امکاناتی رنج می برد.

وی ادامه داد: در شهرستان بجستان تقریبا به ازای هر ۱۰ دانش آموز یک معلم وجود دارد و وضعیت نیروی انسانی در شهرستان بجستان مساعد است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: تمرکز بر نقصان ها و کمبودها ما را به توفیق نخواهد رساند اما اگر بر استفاده بهینه از داشته ها تمرکز کنیم توفیق حاصل خواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز باید در آموزش و پرورش خود را با تغییراتی که در حوزه های مختلف اتفاق افتاده همراه سازیم و ما نیز در ابعاد شناختی،عاطفی،رفتاری و نگرشی تغییراتی در خود ایجاد کنیم.

خدابنده  تصریح کرد: مدیریت در سیستم ها دستخوش تغییرات زیادی شده است و لذا در حوزه آموزش و پرورش نیز باید به سمت رهبری مشارکتی حرکت کنیم تا به جای بخشنامه و دستوالعمل روابط انسانی در دستگاه حاکم گردد و خلاقیت در سازمان آموزش و پرورش جاری شود.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی ما در آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است ادامه داد:هر چقدر مشارکت بین ارکان تعلیم و تربیت بیشتر شود حرکت به سمت تربیت تمام ساحتی راحت تر و بهتر اتفاق خواهد افتاد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  گفت:توسعه متوازن رشته ها،طرح های مهارت آموزی از جمله ایران مهارت،تفویض اختیار به مدیران برای اجرای برنامه های ویژه هر مدرسه ،جایگزینی تکالیف مهارت محور با مشق شب، نهضت حفظ جز ۳۰ قرآن کریم،برگزاری جشنواره های جابر و خوارزمی برای تقویت استعداد های دانش آموزی از جمله طرح هایی است که در دستگاه تعلیم و تربیت استان اجرایی می شود.

خدابنده در خاتمه خاطر نشان کرد: توجه به تفکر و تعقل،افزایش علم و دانش،عملیاتی ساختن علوم و دانش ها،دین مداری و اخلاق اصول حاکم بر تعلیم و تربیت در استان خراسان رضوی برای ایجاد خود شناسی،ارتباط با خالق،ارتباط با مخلوق و ارتباط با خلقت در دانش آموزان است.

print

پاسخی بگذارید