مدیرکل امور اقتصاد و دارایی مازندران خبرداد
تاریخ: ۱۵:۱۶ :: ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
مبادلات بانکی و جذب سرمایه‌گذار ۲ محور سفر به روسیه

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی مازندران مبادلات بانکی و جذب سرمایه‌گذار را ۲ محور سفر هیات اقتصادی مازندران به روسیه برای سازمان خود اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،سید اسماعیل هاشمی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی مازندران در گفت و گو با خبرنگاران پیرامون دستاورد‌های سفر هیات مازندران به روسیه، با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار خارجی و مذاکرات بانکی دو هدف سازمانی در این سفر بود، گفت: نشست با مدیران میربیزینس بانک روسیه که با سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران از سال ۲۰۰۲ در روسیه با ۴ شعبه فعالیت دارد، انجام شد.

او با اشاره به اینکه میربیزینس بانک براساس قوانین و ضوابط روسیه فعالیت دارد، افزود: این بانک اقدامات مهمی را برای تسهیل در تبادلات مالی میان فعالان اقتصادی ایران و روسیه در دستور کار دارد.

هاشمی با بیان اینکه انتقال پول فعالان اقتصادی دو کشور براساس ریال و روبل تونایی مهم این بانک است، گفت: اتصال شتاب، اتاق پایاپای، نرخ تبادلات ارزی و ال سی در این دیدار رسمی مذاکره شد.

او افزود: مذاکرات خوبی در رابطه با LC و افزایش خدمات جدید و همچنین نرخ تبادل ارزی انجام گرفت.

هاشمی ادامه داد: از رئیس میربیزینس بانک فدراسیون روسیه تقاضا کردیم در کنار ارتباط مستقیم با بانک ملی کشور، مسیر ارتباطی و کاری با بانک ملی مازندران نیز ایجاد کنند؛ درخواست بانک فراسرزمینی را نیز داشتیم که این نوع بانک باید در منطقه آزاد باشد و ما به دلیل اینکه در استان منطقه آزاد نداریم، در تلاش هستیم تا این امکان را برای منطقه ویژه اقتصادی فراهم کنیم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی مازندران با عنوان اینکه نشست با فعالان اقتصادی مسکو یکی از برنامه‌های سفر ما به روسیه بود، گفت: فدراسیون روسیه ۸۵ استان دارد و همه فرصت‌ها و مزیت‌های مازندران را در آن جلسه به زبان روسی ارائه کردیم.

هاشمی درباره جذب سرمایه گذار خارجی نیز افزود: با برخی شرکت‌ها در حوزه انتقال انرژی، حمل و نقل و قطعات الکترونیک آتش نشانی برای مذاکراتی انجام گرفت که به زودی نشست‌های تخصصی بصورت وبیناری و مجازی را برگزار خواهیم کرد.

او گفت: روس‌ها سرمایه گذاری خاصی در ایران ندارند اما در این سفر با ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری و جلسات تخصصی که داشتیم، فعالان اقتصادی روسیه از ظرفیت‌های استان مازندران مطلع شده و نظرشان برای سرمایه گذاری در استان مازندران جلب شد.

print

پاسخی بگذارید