تاریخ: ۱۵:۵۷ :: ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
خرید تضمینی بیش از ۵۰ هزار تن گندم در مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از خرید تضمینی ۵۱ هزار و ۱۹۳ تن گندم تاکنون در استان خبر داد.

عباسعلی وفائی نژاد گفت: ۵۱ هزار و ۱۹۳ تن گندم به ارزش ۵۴۶ میلیارد و ۸۵۶ میلیون تومان تاکنون از کشاورزان مازندرانی خریداری شده که از این مبلغ ۹۱ میلیارد تومان تاکنون به حساب آن‌ها واریز شد و مابقی وجوه نیز با توجه به ثبت اطلاعات محموله‌های دریافتی در سامانه در صف انتظار پرداخت قرار گرفت.

۲۹ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه‌های آرد سازی و سیلو‌های بخش خصوصی و مراکز تعاونی روستایی جهت خرید محصول گندم در استان مازندران از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز شده و آماده برای عملیات خرید تضمینی گندم است.

به گفته وفائی نژاد ۵۴ هزار هکتار از اراضی استان امسال زیر کشت گندم قرار گرفته که براساس آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیش بینی می‌شود ۱۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شود.

او می‌گوید: گندم تولیدی کشاورزان مازندرانی با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیر مفید هر کیلو گندم به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و مبلغ ۱۰۰۰ تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان بابت تحویل هر کیلو گندم به دولت یعنی مجموعا مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت خواهد شد.

به گفته وفائی نژاد بلافاصله پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه به بانک کشاورزی ارسال و در کمترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

کشاورزان سطح زیر کشت گندم خود را در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت کنند، زیرا خرید تضمینی گندم از کشاورزانی که در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند انجام نخواهد شد.

کشاوزران در زمان تحویل محصول کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

print

پاسخی بگذارید