تاریخ: ۲۰:۱۰ :: ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
خرید ۲۰۰۰ تن برنج داخلی در طرح حمایتی دولت

طرح حمایتی خرید توافقی برنج از هفته گذشته در مازندران آغاز و تاکنون ۲۰۰۰ هزار تن برنج از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،حسن عنایتی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه سازوکار اجرایی طرح حمایتی خرید توافقی برنج بعد از سفر وزیر جهاد کشاورزی به مازندران عملیاتی شده است، گفت:ادارت غله در شهرستان ها، برخی شالیکوبی‌های منتخب استان به عنوان مباشر و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور در این طرح مشارکت دارند.

او افزود: پس از عملیاتی شدن طرح حمایتی خرید برنج از هفته گذشته تاکنون ۲۰۰۰ تن برنج از شالیکاران مازندرانی خریداری شده که ۵۰۰ تن آن برنج پرمحصول و ۱۵۰۰ تن برنج طارم محلی بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم برنج پرمحصول با حداکثر ۸ درصد شکستگی برای رقم ندا ۳۳ هزار تومان و رقم شیرودی ۳۹ هزار تومان تعیین شده است.

عنایتی گفت: قیمت هر کیلوگرم برنج محلی طارم که در این طرح از کشاورزان خریداری شده است بین ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هدف از اجرای طرح حمایتی خرید توافقی برنج را خارج کردن بازار این محصول از رکود، حمایت از کشاورزان شمالی و تامین بخشی از ذخایر راهبردی برنج اعلام کرد و ادامه داد: کشاورزان مازندرانی که تمایل به فروش برنج مازاد خود دارند می‌توانند با مراجعه به ادارات غله و برخی شالیکوبی‌های منتخب استان که با نصب بنر مشخص شده اند برنج‌های خود را بفروشند.

او افزود: خرید برنج ارقام محلی و پرمحصول در انبارهای شرکت غله شهرستان‌های بابل و فریدونکنار و ۷ واحد شالیکوبی بعنوان مباشر شرکت غله در شهرستان‌های آمل، بابل، قائمشهر، فریدونکنار، محمودآباد، جویبار و ساری انجام می‌شود.

print

پاسخی بگذارید