مدیرکل بهزیستی مازندران
تاریخ: ۱۸:۵۷ :: ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
۸۹ مددجوی بهزیستی مازندران صاحب خانه شدند

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که همزمان با فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۸۹ واحد مسکن به مدد جویان و افراد دارای معلولیت زیر پوشش این نهاد اهدا خواهد شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،فریبا بریمانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، احداث مسکن مددجویی را از رویکردهای اصلی این نهاد حمایتی و خدماتی برشمرد و میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را ۹۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال ذکرکرد.

وی همچنین از افتتاح ۳۹ طرح اشتغالزا ویژه مددجویان، مرکز توانبخشی مراقبتی شبانه روزی سالمندان “گلنسا”، مرکز مشاوره و روان شناختی”معنا” در دهه فجر امسال در مازندران خبرداد.

مدیرکل بهزیستی مازندران، از افتتاح و بهره‌برداری ۳۹ طرح اشتغالزایی ویژه مددجویان بهزیستی مازندران در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و تصریح کرد: برای اجرا و تکمیل این طرح ها ۵۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل منابع بهزیستی این استان به مددجویان واجد شرایط پرداخت شده است.

بریمانی با اشاره به افتتاح مرکز توانبخشی مراقبتی شبانه روزی “گل نسا” در شهرستان عباس آباد در دهه فجر امسال، هدف از اجرای این طرح را افزایش کیفیت زندگی سالمندان عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح با اشتغالزایی ۱۴ نفر، بیش از پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

۸۹ مددجوی بهزیستی مازندران صاحب خانه شدند

مدیرکل بهزیستی مازندران اظهار کرد: در راستای بهبود و ارتقای زندگی شهروندان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و استحکام خانواده‌ها مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی” معنا” نیز در ایام الله دهه فجر امسال در بهشهر به بهره برداری خواهد رسید.

بریمانی، دیدارهای صمیمانه با خیران نیک اندیش، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و بازدید از مراکز بهزیستی را از دیگر برنامه های این نهاد در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد. بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

print

پاسخی بگذارید