خواهرخواندگی  گوانگ ژو چین و گرگان

سرکنسول ایران در گوانگ ژو کشور چین گفت که بدون شک و با توجه به ارتباطات این شهر با شهرها و کشورهای مختلف جهان عقد و تفاهم نامه خواهرخواندگی با گرگان نتایج خوب و ارزشمندی برای استان گلستان به همراه خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد شمال به  نقل از مرکز اطلاع رسانی شهرداری گرگان خلیل شیرغلامی در بازدید از ظرفیت های مختلف گرگان به همراه شهردار و تنی چند از مسوولان گلستان اظهار داشت: گوانگ ژو با 32 شهر مهم جهان در پنج قاره خواهرخوانده است و با یکصد شهر نیز پیمان ‌دوستی دارد.
وی با بیان اینکه پیمان خواهرخواندگی گوانگ ژو با گرگان هم با علاقه زیاد مسوولان دو طرف به امضا رسید، اظهار کرد: شهرهای چین مبدا گردشگری بسیاری از توریست های جهان است بطوریکه سال گذشته از 120 میلیون گردشگری که وارد چین شدند 20 میلیون نفر از استان ‘گواندو’ به مرکزیت ‘گوانگ ژو’ دیدن کردند.
وی با بیان این که شهرستان گرگان و استان گلستان ظرفیت خوب برای گردشگری و سرمایه گذاری در بخش های مختلف دارد، بیان کرد: توسعه گردشگری یکی از اولویت ‌های اساسی امضا خواهرخواندگی 2 شهر گرگان و گوانگ ژو است که با توجه به وجود ظرفیت‌ های مختلف در گرگان چشم ‌انداز روشن برای توسعه گردشگری در این شهر با حضور گردشگران چینی دور از تصور نخواهد بود.
شیرغلامی گفت: با کمک شهردار و شورای شهر گرگان در نظر داریم طی گام اول تعدادی پروژه در ابعاد سرمایه‌ گذاری و مناسبات فرهنگی و تعامل دانشگاهی را اجرایی کنیم.
سرکنسول ایران در گوانگ ژو چین اضافه کرد: با توجه به وجود ظرفیت های مختلف گرگان سرمایه ‌گذاران چینی می توانند با ورود به گلستان زمینه های توسعه ای و پروژه های قابل اجرا را به سرانجام برسانند.
وی افزود: پیمان خواهرخواندگی یک ظرفیت بزرگ و چارچوب چند بعدی است که می‌ تواند توسعه همکاری‌ های بین 2 شهر به ویژه در مباحث اقتصادی و سرمایه‌ گذاری برای گرگان رقم بزند.
وی یادآور شد: با توجه به این که گوانگ ژو محور اصلی تجارت و اقتصاد در چین است و در حوزه فناوری های نوین پتانسیل بالایی دارد، می‌ تواند به توسعه گرگان و ایجاد چهره ‌بین‌ المللی‌ تر این شهر کمک کند.
سرکنسول ایران در گوانگ ژو خاطرنشان کرد: مردم شهرهای مختلف چین از جمله گوانگ ژو علاقه زیادی به بسکتبال دارند و از آنجایی که شهر گرگان یکی از ظرفیت های این رشته ورزشی در ایران محسوب می شود، برگزاری رقابت های دوستانه و چندجانبه و اردوهای مشترک هم در زمینه همکاری ها برنامه ریزی شده که این رویکرد برای این رشته می تواند در سایر رشته ها نیز بسط و گسترش یابد.
گوانگ ژو سومین شهر بزرگ چین با 15 میلیون نفر جمعیت است که مرکز اصلی تجارت این کشور آسیایی محسوب شده و دارای ظرفیت ‌بالای اقتصادی، تجاری و فرهنگی است.
در حاشیه مجمع جهانی شهرداران در کشور چین که طی روزهای 15 تا 17 آذر ماه گذشته برگزار شد، شهردار گرگان به همراه 2 عضو شورای این شهر و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، تفاهم نامه ای با شهردار گوانگ ژو مبنی بر خواهرخواندگی به امضاء رساندند که براساس آن تحولاتی در حوزه های مختلف توسعه ای بین 2 شهر انجام خواهد شد.

print

پاسخی بگذارید