تاریخ: ۸:۴۱ :: ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
راه‌اندازی پلتفرم پیگیری و ارتباط استارتاپ‌های فین‌تک با پلیس فتا

پلتفرم پیگیری و ارتباط استارتاپ‌های فین‌تک با پلیس فتا ناجا راه اندازی شد.

میلاد جهاندار؛ دبیر انجمن فین‌تک ایران از راه‌اندازی یک پلتفرم پیگیری و ارتباط میان استارتاپ‌های فین‌تک و پلیس فتا ناجا جهت تعامل نزدیک‌تر خبر داد و گفت: این پلتفرم یک پل ارتباطی میان استارتاپ‌های فین‌تک و پلیس فتا است و راهکاری برای رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها که منجر به یک راه ارتباطی امن و سریع بین استارت آپ ها و پلیس فتا می‌شود.

جهاندار یادآور شد: در جلساتی که با پلیس فتا ناجا داشتیم و دغدغه‌های سمت استارتاپ‌های فین‌تک را مطرح کردیم و برخورد بسیار مثبتی در این خصوص از جانب پلیس فتا شد و آنها هم دغدغه‌ها و مشکلاتشان را مطرح کردند که نتیجه این جلسات، تلاش برای رفع دغدغه‌های دوسویه بود و حالا پلیس فتا پلتفرم و سیستمی را طراحی کرده که ارتباط بین استارتاپ‌های فین تک و پلیس فتای ناجا را آسان می‌کند. این راهکار با مشارکت و همفکری دو مجموعه حاصل شده است.

دبیر انجمن فین‌تک ایران خاطر نشان کرد: امیدواریم این پلتفرم راهکاری برای سرعت بخشیدن روند رسیدگی به پرونده‌ها در پلیس فتا باشد زیرا با شکل‌گیری این پلتفرم، سیستمی توسعه می‌یابد که هم به سود استارتاپ فین تک و هم به سود پلیس و هم به نفع کاربری که یک مشکل مالی پیداکرده و شکایتی را ثبت کرده‌اند.

وی اذعان داشت: هدف این است که به‌ وسیله این پلتفرم، یک سری از مشکلات حل‌ و فصل شود. برای مثال در این پلتفرم به دنبال اخذ استعلام از سمت مراکز پلیس فتا برای استارتاپ‌های فین تک به‌صورت یکپارچه و پنجره واحد هستیم تا ارتباطی دوسویه در یک فضای امن در این بخش ایجاد شود. این مسئله باعث می‌شود تا پلیس فتا بتواند سریع‌تر به موارد رسیدگی کند و درنهایت منجر می‌شود که به پرونده‌های افراد شاکی با سرعت بیشتری رسیدگی شود.

وی افزود: هدف از ایجاد این پلتفرم ایجاد یک‌راه ارتباطی امن و سریع بین پلیس و استارتاپ‌های فین تک است. جهاندار تصریح کرد: این اولین باری است که یک‌نهاد نظارتی به این شکل با استارتاپ‌های فین تک وارد تعامل می‌شود، دغدغه‌هایش این کسب‌ و کارها مطرح و سپس با تعامل دوسویه به یک راهکار مشترک دست می‌یابند. از اینرو اگر نهادهای نظارتی دیگر مانند دادستانی دغدغه‌هایشان را مطرح کنند، کمتر شاهد اتفاقاتی مانند فیلترینگ در استارتاپ‌های این حوزه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: قوه قضاییه و به شکل مشخص، کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه متولی فیلترینگ در ایران است و انجمن فبن تک اذعان دارد که دغدغه‌های نهادهای حاکمیتی قابل‌درک است اما با فیلترینگ یک کسب‌ و کار، به صورت عملی مشکلی حل نمی‌شود زیرا این رویکرد تنها ضربه‌ای است که اعتبار یک کسب‌ و کار داخلی را زیر سؤال می‌برد؛ اعتباری که شرکت‌ها برای جذب آن جنگیده‌اند و سال‌ها تلاش کرده‌اند. در این شرایط به تعامل بیشتر نیاز داریم و این اتفاق در حال حاضر از سمت پلیس فتا ناجا رخ‌داده و می‌تواند یک حرکت الهام‌بخش‌ برای سایر نهادهای نظارتی باشد.

دبیر انجمن فین تک ایران در گفتگو با دیجیاتو از فیلترینگ به‌ عنوان یکی از دغدغه‌های جدی استارتاپ‌های فین تک عنوان کرد و گفت: این نمونه از همکاری با پلیس فتا، استعداد گسترش با سایر نهادهای نظارتی از جمله قوه قضاییه را دارد و امیدواریم این همکاری، روندی موفقیت‌آمیز را طی کند تا بتوانیم با دادستانی و نهادهای حاکمیتی دیگری که به کسب‌ و کارهای فین‌تک و در مجموع استارتاپ‌ها نگاهی جدی ندارند، نگاهی همسو پیدا کنند و متوجه شوند با تعامل و همکاری می‌توان کارهای بزرگی در کشور کرد.

جهاندار در خاتمه اظهار داشت: استارتاپ‌های فین‌تک و حتی نهادهای پرداختی مانند  PSPها می‌توانند برای استفاده از این پلتفرم همکاری با پلیس فتا، با انجمن فین تک ایران ارتباط بگیرند.

print

پاسخی بگذارید