تاریخ: ۱۳:۵۰ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
زراعت پنبه در گلستان ۵۰ درصد افزایش یافت

رییس اداره پنبه و دانه های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت که در سال زراعی جاری کشاورزان این استان از کشت پنبه استقبال کردند به طوری که سطح زیر کشت این محصول امسال نسبت به سال زراعی قبل ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد شمال ،علی موسی خانی  اظهار داشت: افزایش بهای وش پنبه تعیین شده توسط شورای اقتصاد، تخریب زراعت های دیگر ناشی از سیل اخیر که منجر به روی آوردن کشاورزان به کشت جایگزین پنبه، از جمله دلایل استقبال کشاورزان برای کشت این محصول است.

وی گفت: امسال کشاورزان این استان برای زراعت پنبه در ۱۹ هزار هکتار با جهاد کشاورزی قرار داد بسته اند و از این سطح قرارداد ۱۶ هزار هکتار آن سطح سبز است.

گلستان در گذشته به واسطه زمین های فراوان زیر کشت پنبه و تولید زیاد این محصول به سرزمین طلای سفید مشهور بود که پس از چند سال وقفه بار دیگر کشت آن در حال رونق گرفتن است.
کشت پنبه در این استان شمالی با مساعد بودن شرایط آب و هوایی از اردیبهشت ماه با ریختن بذر در زمین آغاز و با برداشت محصول از مهر تا اواخر دی ماه به پایان می رسد.

سال زراعی قبل در ۱۰ هزار و ۶۲۱ هکتار از اراضی گلستان پنبه کشت شد که بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن وش از آن تولید و تحویل کارخانه‌های پنبه پاک کنی شد.
طبق گزارش جهاد کشاورزی گلستان رتبه سوم تولید وش پنبه کشور را دارد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور با داشتن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا، دارای ۶۶۷ هزار هکتار زمین زراعی حاصلخیز است که هر ساله به زیر کشت محصولات زراعی مختلف از جمله پنبه می‌رود.

print

پاسخی بگذارید