تاریخ: ۱۰:۳۷ :: ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
ساماندهی سواحل فریدونکنار با کمک قرارگاه خاتم الانبیاء

همه ۹ کیلومتر نوار ساحلی فریدونکنار با کمک قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ساماندهی می‌شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،علی محمد مقدس شهردار فریدونکنار با بیان اینکه رونق گردشگری بر پایه ساحل یکی از اولویت‌های توسعه این شهر است، گفت: سواحل فریدونکنار یکی از بکرترین سواحل مازندران و بدون کمترین دست اندازی را دارد به همین دلیل فرایند ساماندهی سواحل ابتدا در این شهر آغاز شده است.

او افزود: فریدونکنار ۹ کیلومترنوار ساحلی دارد که بر اساس برنامه قرار است ۷ کیلومتر پیاده روی سبز ساحلی، تعدادی رستوران، کافه، شهر بازی و دو اسکله تفریحی در آن ساخته شود.

شهردار فریدونکنار ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان مجری طرح ساماندهی سواحل فریدونکنار انتخاب شد و مطالعات، طراحی و اجرای این طرح را به عهده گرفته است.

علی محمد مقدس گفت: قرارداد ساماندهی سواحل با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حال نهایی شدن است و عملیات اجرایی طرح ساماندهی سواحل فریدونکنار از سال آینده آغاز خواهد شد.

پایان دفن زباله در ساحل
شهردار فریدونکنار یکی از مشکلات این شهر را دفن زباله در بخشی از نوار ساحلی اعلام کرد و گفت: این زمین از ۳۵ سال قبل به عنوان مرکز دفن زباله انتخاب شده بود که علاوه بر تبعات اجتماعی، امکان گسترش شهر به مناطق غربی را نیز دشوار کرده بود.

علی محمد مقدس افزود: وزارت کشور ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان حمل زباله این شهر اختصاص داد تا زباله‌های تولیدی در فریدونکنار به یک شهر دیگر منتقل شود.

او با بیان اینکه زباله روزانه فریدونکنار از ۱۰ روز قبل در نوار ساحلی دفن نمی‌شود، گفت: همزمان برای انتقال زباله‌های قدیمی پیمانکار انتخاب و قرارداد نیز بسته شده است.

۲۵ تن زباله روزانه در فریدونکنار تولید می‌شود که در بهار و تابستان این میزان به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

تمامی این زباله‌ها در زمین ساحلی ۱۰ هکتاری دپو می‌شد که علاوه بر خسارت‌های محیط زیستی چهره زشتی نیز به ساحل می‌داد.

print

پاسخی بگذارید