گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۲:۲۶ :: ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی برای توسعه فرودگاه نوشهر

مدیر فرودگاه نوشهر گفت که دولت تدبیر و امید طی سال‌های اخیر برای توسعه و تجهیز این فرودگاه حدود ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

اکبر فریفته روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این میزان اعتبار از سال ۱۳۹۳ تاکنون برای بخش های مختلف از جمله ساخت سالن همایش ، توسعه ترمینال ، راه اندازی دستگاه کمک ناوبری ، تقویت تجهیزات برای ارتقای ایمنی سطوح پروازی ، تاسیسات برق و قدرت ، به روز رسانی بخش ایمنی و آتش نشانی هدایت زمینی هواپیما و دیگر تجهیزات هزینه شده است.

وی با اعلام این که تا قبل از سال ۹۳ اعتباراتی که در قالب عمرانی برای توسعه زیرساخت های فرودگاه نوشهر اختصاص می یافت ، بسیار ناچیز بود ، گفت : میانگین مبلغی که تا پیش از سال ۹۳ سالانه برای طرح های عمرانی فرودگاه نوشهر اختصاص می یافت ، حدود پنج میلیارد ریال بود.

فریفته انجام سرمایه گذاری کلان در فرودگاه نوشهر طی سال های اخیر را باعث ایجاد ایجاد تحول در زیرساخت های این مجموعه دانست و افزود : امروز می توان به صراحت اعلام کرد که در زمینه جابه جایی بار و مسافر ما شاهد رشد ۶۸ درصدی پروازها نسبت به سال های پیش از ۹۳ هستیم .

مدیر فرودگاه نوشهر گفت : در حالی که تا قبل از دهه ۹۰ تنها هفته ای یک سورتی پرواز در مسیر رفت و برگشت تهران و گاهی اوقات در مسیر نوشهر – مشهد از این فرودگاه انجام می شد ، ولی در سال های اخیر و بویژه پس از سال ۱۳۹۵ آمار پروازها چندین برابر شد اگر چه با شیوع کرونا مانند تمامی فرودگاههای کشور پروازها کاهش یافت.

وی افزود : طی سال های اخیر با تغییر زیرساخت ها در فرودگاه نوشهر رقابتی میان شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز ایجاد و در نتیجه پرواز در مسیرهای رفت و برگشت نوشهر – تهران ، نوشهر – مشهد ، نوشهر – ایلام ، نوشهر – بندرعباس و نوشهر – شیراز در فرودگاه این شهر گردشگرپذیر برقرار شد.

فریفته دوره فعالیت دولت دوازدهم را ” طلایی ترین زمان ” برای فرودگاه نوشهر توصیف کرد و توضیح داد : سه سال گذشته اوج گیری پروازها در فرودگاه نوشهر بود و با مروری به گزارش عملکرد این سال ها مشخص می شود که در برخی از روزهای ما شاهد چهار سورتی پرواز در این فرودگاه بودیم .

در حال حاضر به دنبال موج دوم شیوع کرونا در استان مازندران تمامی پروازهای فرودگاه نوشهر لغو شده است.

فرودگاه نوشهر در زمینی به مساحت حدود ۸۵ هکتار و با باندی به طول حدود ۲ هزار و ۱۵۰ متر در سال ۱۳۳۲ در قسمت ساحلی و ضلع شمالی این شهر گردشگرپذیر ساخته شد.

طبق آخرین گزارش مدیریت فرودگاه نوشهر ، سالانه ۹۰۰ پرواز برای جا به جایی ۷۰ هزار مسافر در این فرودگاه  نشست و برخاست دارد.

غرب مازندران به علت برخورداری از موقعیت های ممتازی مانند آثار تاریخی ، فرهنگی و نیز طبیعی چشم نواز نظیر دریا ، جنگل ، روستاهای بکر سرسبز و نیز آب و هوای بسیار مطلوب در تمامی فصول بویژه نیمه نخست سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگراست .

مازندران دارای سه فرودگاه است که در مجموع ۶ هزار و ۱۰۰ پرواز برای جا به جایی  ۹۷۰ هزار مسافر انجام می شود.

print
برچسب ها:

پاسخی بگذارید