تاریخ: ۱۰:۰۵ :: ۱۳۹۶/۱۱/۲۴

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه هشدار داد : سهامداران نباید خود را اسیر موج های احساسی خرید و فروش در بورس کنند و به سمت سفته بازی کشیده شوند چرا که در این صورت با ضرر و زیان در بازار سهام مواجه می شوند.

سید ابراهیم عنایت  افزود: فعالان بازار سهام برای سرمایه گذاری در بورس و خرید و فروش سهام باید قطعا با نگاه بلندمدت در تالار شیشه ای فعال باشند چرا که سرمایه گذاری های کوتاه مدت به علت پرریسک بودن بشدت مخاطره آفرین و این گونه سهامداران در این فضا متضرر می شوند.

چشم انداز بازار سهام

دانش آموخته «مدیریت بازرگانی – مالی» مقطع دکتری دانشگاه استرلینگ بریتانیا درباره تداوم وضعیت حال حاضر بورس گفت :‌ اگر مشکل خاصی در دو حوزه سیاسی و اقتصادی پیش نیاید روند حرکتی بورس و معاملات مثبت خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه در ادامه افزود : ایجاد امیدواری های تازه در بازار سهام که همراه با کاهش قیمت ها صورت گرفته یکی از دلایل متعادل شدن بورس بوده و همین عامل باعث شده تا سرمایه گذاران با چشم انداز های مثبتی روبرو شوند.

رشد خطرناک شاخص

این تحلیلگر باسابقه بازا سهام به تحرک و صعود شاخص بورس در چند مدت اخیر اشاره کرد و در پاسخ به ایبِنا اظهار داشت : بخشی از رشد شاخص کل بورس به دلیل هیجان زدگی سرمایه گذاران در تالار شیشه ای است. در سویی دیگر وقتی شاخص بورس افزایش می یابد باید حجم معاملات نیز به تناسب آن رشد یابد و این یک رابطه مستقیم معنی دار است.

عنایت در ادامه به این نکته مهم و تاثیرگذار درخصوص رابطه رشد شاخص و حجم معاملات اشاره کرد و گفت :‌ اگر شاخص بورس بدون پشتوانه معاملاتی، رشد شدیدی را تجربه کند، شاهد یک وضعیت خطرناک در بازار سهام خواهیم بود.

وی درباره ساختار و ریشه های صحیح رشد شاخص بورس، افزود : در شرایط عادی و به طور طبیعی، با ورود پول های حقیقی و با ثبات به بازار سهام، شاخص بورس با افزایش رقم مواجه می شود و در سویی دیگر اگر با پول های اندک این اتفاق رخ بدهد این روند بر مبنای حقیقت بازار سهام نخواهد بود.

تاثیر بودجه سال ۹۷ در بازار سرمایه

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه   درخصوص تاثیر بودجه سال ۹۷ در بازار سرمایه معتقد است:‌ در همه کشورهای دنیا بودجه تاثیر مستقیمی در بورس دارد و در ایران نیز این امر مصداق دارد. در عین حال اگر اهداف دولت در بودجه سال آینده و در بخش مالیات ها به سمت تقویت مالیات ها ی مستقیم هدایت شود می توان شاهد توسعه و توزیع مناسب تر منابع در همه حوزه های تولیدی و خدماتی باشیم که در این میان بازار سرمایه نیز منتفع می شود و به رونق این بازار کمک خواهد کرد.

print

پاسخی بگذارید