تاریخ: ۸:۴۹ :: ۱۳۹۶/۱۲/۱۲

نظام یکپارچه معاملات ارزی که از ۲۸ بهمن ماه به صورت آزمایشی کار خود را با ثبت سفارش و از طریق صرافی های منتخب بانکی آغاز کرده بود، از هفته آتی با برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای صرافی های تضامنی، آنها را نیز به سامانه نیما متصل خواهد کرد.

با آغاز به کار آزمایشی سامانه نیما، بانک مرکزی با برگزاری جلسات توجهی و آموزشی برای صرافی های بانکی و اتصال انها به نظام یکپارچه معاملات ارزی فرآیند تامین ارز به صورت سیستمی را شروع کرد. با پیوستن تدریجی صرافی های تضامنی (غیربانکی) یکی دیگر از بازیگران اصلی بازار ارز از خدمات سامانه نیما بهره مند خواهد شد.

همچنین همزمان با بانک مرکزی، وزارت صنعت ، معدن و تجارت جلسات توجیهی و آموزشی برای بازرگانان و تجار را نیز برگزار می کند. بدین ترتیب بازیگران بازار ارز کشور به صورت تدریجی به نظام یکپارچه معاملات ارزی متصل می شوند تا بازیگران ارز در کنار یکدیگر قرار گیرند و گامی موثر در تشکیل بازار منسجم ارزی برداشته شود.

نیما با هدف حمایت از صرافی های مجاز، تسهیل تجارت برای بازرگانان و ساماندهی بازار ارز توسط بانک مرکزی و با همکاری وزارت صنعت ایجاد شده است. این سامانه ارزش افزوده بالایی برای صرافی های مجاز، بازرگانان و در مجموع متقاضیان خرید یا فروش ارز فراهم می کند. صرافی ها می توانند با استفاده از نیما، تقاضاهای خرید یا فروش ارز از سراسر کشور را به صورت برخط مشاهده و با ارائه پیشنهادات، دسترسی بیشتری به مشتریان بالقوه داشته باشند.

صرافی ها از طریق سنا درخواست های خرید یا فروش ارز دسترسی دارند و می توانند از خدمات رایگان نیما برای برقراری ارتباط با متقاضیان، ارائه پیشنهاد و جذب تقاضاها، بدون نیاز به مراجعه حضوری استفاده کنند.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید