تاریخ: ۱۵:۲۲ :: ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
فرماندار: باید از ظرفیت های اقتصادی برای  توسعه آستارا بهره برد

فرماندار آستارا گفت: بستر رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این شهرستان فراهم شده و با احیا و بهره برداری از قابلیت ها، آینده روشنی برای آن قابل ترسیم است.

به گزارش اقتصاد شمال ،یونس رنجکش در نشست با فعالان فرهنگی و اقتصادی در فرمانداری آستارا افزود: با راه اندازی خط ریلی آستارا علاوه بر توسعه ظرفیت های اقتصادی، 400 نفر شاغل شدند و باید از فرصت های بندر و گمرک به درستی استفاده شود.
وی بیان کرد: 80 درصد تغییرات مدیریتی اداره های آستارا در دو سال گذشته بر مبنای بومی گزینی بود و برای نخستین بار در کشور، یک زن در آستارا به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی منصوب شد.
رنجکش اظهار کرد: لایروبی رودخانه مرزی آستارا بعد از 50 سال، روستاهای مرزی این شهرستان را در مقابل سیل ایمن کرد و جاده آبشار لاتون، محوطه گمرک و سد لاستیکی آب شرب و کشاورزی از طرح های در دست اجراست.
فرماندار آستارا گفت: 10 سازمان مردم نهاد زیر نظر فرمانداری فعالیت می کنند و در دو سال گذشته، بخشی از کاستی های اجتماعی و فرهنگی را جبران کرده اند.
رنجکش اضافه کرد: تلاش شخصیت های فرهنگی و اجتماعی آستارا سرمایه های ماندگاری است و باید با الگوسازی، این سرمایه های اجتماعی را بیشتر و بهتر معرفی کنیم.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید