گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۸:۵۷ :: ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
فرودگاه گیلان آماده دریافت گواهینامه فرودگاهی است

مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: فرودگاه سردار جنگل رشت در سال های اخیر مباحث اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری را برطرف کرده و هم اکنون آماده دریافت گواهینامه فرودگاهی است.

غلامرضا کریم آقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دریافت گواهینامه فرودگاهی، جذب پروازهای خارجی در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت را تسهیل و افزایش می دهد.

وی عنوان کرد : فرودگاه گیلان در پذیرش پروازهای داخلی هیچ مشکلی ندارد و دریافت این گواهینامه سند محکم تری برای جذب و انجام پروازهای خارجی است.
وی به اهمیت ایمنی در ایر ساید(سطوح پروازی) و لند ساید(سطوح غیرپروازی) فرودگاه سردار جنگل رشت اشاره کرد و اظهار داشت: اعضای کمیته ایمنی این فرودگاه که بر اساس دستورالعمل های شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تعیین شده است وظیفه دارند به تناسب ماموریت سازمانی، ایمنی را سرلوحه کار هوانوردی قرار دهند و هر گونه خطری را در این خصوص پیش بینی و پیشگیری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت کرونایی بیان کرد: اگرچه در راستای شکستن حلقه شیوع کرونا اغلب پروازها از سوی شرکت های هواپیمایی لغو می شد اما فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در تمام مدت آماده پذیرش پرواز و یاری رسانی در شرایط بحران و در واقع عملیاتی بود.
کریم آقایی با بیان اینکه افزایش مسیرهای پروازی در اولویت برنامه های فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت قرار دارد، اضافه کرد: پروازهای یادشده در نیمه اول اردیبهشت ماه، ۳۰ سورتی پرواز در هفته بود که هم اکنون به ۱۰۰ سورتی به مقاصد تهران، مشهد، کیش، تبریز، شیراز، اصفهان، بندرعباس، عسلویه و اهواز افزایش یافته است.
وی یادآور شد: فرودگاه گیلان به لحاظ زیرساختی آمادگی افزایش تعداد پرواز به دیگر مقاصد داخلی را دارد اما این موضوع نیازمند هم افزایی از سوی دستگاه های اجرایی استان و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی است.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران  و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید. فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

print

پاسخی بگذارید