معاون اول استان مانگیستائو قزاقستان
تاریخ: ۲۳:۵۵ :: ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
مازندران مقصد گردشگران قزاقستانی می‌شود

معاون اول استان مانگیستائو قزاقستان گفت: مازندران با برخورداری از منابع گردشگری و طبیعی منحصربه فرد و جذاب ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به مقصد گردشگردی برای مردم قزاقستان است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،“کولژانوف کانات ژانبیر اولی” روز یکشنبه در حاشیه نشست مشترک اقتصادی و سرمایه‌گذاری با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در نشست امروز برنامه‌ریزی‌ خوبی برای توسعه روابط این استان با کشور قزاقستان انجام شد که به طور حتم برای تحقق گفت و گوهای انجام شده، ۲ طرف خود را مکلف می دانند.

وی با بیان این که، زیرساخت‌های اقتصادی و گردشگری مازندران برای توسعه روابط تجاری و حضور مردم قزاقستان برای سیاحت در این استان بی‌نظیر است، گفت: توریست درمانی و فعالیت پزشکان متخصص با جاذبه های طبیعی بکر فرصت ارزشمند برای حضور گردشگران خارجی در این استان را فراهم کرده است.

معاون اول استان مانگیستائو قزاقستان تصریح کرد: گردشگری آسان و حذف روادید برای حضور ارزان و با کیفیت مطلوب گردشگران قزاقستانی در مازندران جزو برنامه‌های ما است که در سطح ملی پیگیر آن خواهیم شد.

کانات ژانبیراولی کرد: از ظرفیت شرکت های دانش بنیان مازندران و همچنین واحدهای تولیدی این دیار برای انتقال تجربیات و همچنین واردات کالا استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، مازندران با افزون بر سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت و ۲۳ هزار و ۷۵۶ کیلومتر مربع وسعت، در مجموع حدود چهار درصد تولید ناخالص ملی ایران را به خود اختصاص داده که بهره گیری از چنین ظرفیت بسیار مناسب در جهت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری جدید برای دولت سیزدهم از اهمیت بسزایی برخوردار است.
از سوی دیگر دغدغه های اقتصادی دولت آیت‌الله رئیسی، انگاره‌های ویژه‌ای را در مناطق مختلف کشور به وجود آورده و مازندران نیز به‌دلیل برخورداری از شرایط خاص اقتصادی و زیرساختی، این روزها نقش خاصی در تحقق برنامه جهش اقتصادی دولت سیزدهم با جذب سرمایه گذار ایفا می‌کند.
این دیار با مزیت‌های فراوان اقتصادی، طبیعی، گردشگری، تجاری و صنعتی در ماه‌های گذشته با اراده مسوولان ارشد استان و با پهن کردن فرش قرمز زیرپای سرمایه گذاران به عنوان محور رایزنی های فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری جدید تبدیل شده و برگزاری ۶ همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان باحضور جمع زیادی از فعالان اقتصادی استانی و ملی نمونه عینی تکاپوی مدیران و بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی این دیار است که تاکنون بیش از یک هزار سرمایه گذار آمادگی خود برای راه اندازی یا اجرای طرح‌های توسعه ای در حوزه صنعت و تولید استان اعلام کردند.
اهمیت این سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر از این حیث مورد توجه است که با توجه به نیازمندی های کشورهای همسایه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری اعم از انرژی، ارتباطات و مخابرات، صنعت و بازرگانی، کشاورزی و دانشگاهی به ایران، مازندران به لحاظ نزدیکی جغرافیایی با کشورهای همسایه و وجود اشتراکات فراوان فرهنگی، قومی و دینی بین مردمان دو طرف، باید بیش از گذشته در تعیین سرنوشت اقتصادی و سیاسی کشور تاثیرگذار باشد.
همچنین قرار گرفتن در مسیر راهبردی، موقعیت ویژه‌ای به مازندران داده و بر اهمیت و جایگاه آن در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه افزوده است که استفاده بهینه از چنین موقعیت جغرافیایی ایده آل در کنار مزیت های بالای تجاری، بازرگانی و صنعتی می‌تواند در تحکیم روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اطراف هم نقش آفرین باشد
به باور صاحبنظران سبقه رایزنی و دیپلماسی فعال اقتصادی امسال مازندران در افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ در ۲۰ اردیبهشت ماه امسال با حضور سفرای ۹ کشور عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو شامل سفرای کشورهای پاکستان، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و مدیران این سازمان بین‌المللی در هتل بادله ساری خودنمایی می کند که فصل جدیدی از توسعه اقتصادی مازندران با کشورهای عضو اکو را آغاز کرد که اجرای این برنامه نقش غیرقابل انکاری در افزایش سرمایه گذاری ارزی در این استان داشته است.

print

پاسخی بگذارید