تاریخ: ۲۲:۲۶ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۳

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: مالکان سه هزار و ۳۰۰ واحد آسیب دیده از سیل در مناطق شهری و روستایی گلستان در دو قالب تعمیر و احداثی جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

به گزارش اقتصادشمال محمدتقی زمانی نژاد اظهار کرد: آخرین آمار ثبت شده در خصوص واحد های خسارت دیده از طوفان، سیل و رانش زمین در گلستان تا به امروز به عدد ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی رسیده است.
بگفته وی، ۷۳۰۰ واحد مسکونی باید نوسازی و دوباره احداث شود و از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری و نیازمند مرمت هستند .
زمانی نژاد گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان برای ساخت مسکن در شهرها ۵۰۰ میلیون ریال وام و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و در روستا ۴۰۰ میلیون ریال وام به همراه ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض، برای تعمیر هر مسکن، ۱۵۰ میلیون ریال و ۴۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی پرداخت می کند.
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان دستگاه تخصصی ساخت مسکن به ویژه در بازسازی خانه های حادثه دیده است، از آغاز عملیات آواربرداری، پی کنی و غیره واحدهای مسکونی خسارت دیده در کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد.
وی گفت: حدود ۹ هزار فقره پرونده هم آماده معرفی به بانک ها هستند که امیدواریم با تعامل خوب و همکاری مردم و بانک ها با بنیاد مسکن استان شاهد انقلابی در نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در سطح استان باشیم.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید