تاریخ: ۹:۳۸ :: ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
متلاشی شدن باند سازمان یافته قاچاق آرد در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از متلاشی شدن باند سازمان یافته قاچاق آرد در استان به ارزش ۲۸۸ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز به ویژه کالا‌های اساسی و معیشت محور در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق آرد‌های دولتی و فروش غیرمجاز آن برای مصارف غیرمرتبط و خوارک دام و طیور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

او با اشاره به اشراف اطلاعاتی و تحقیقات میدانی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی از شناسایی شبکه سازمان یافته قاچاق آرد در شهرستان ساری با همکاری برخی از خبازان خاطی و تعدادی از کارکنان متخلف یک شرکت توزیع آرد خبر داد.

سردار میرزایی افزود: این افراد از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان بهمن ماه همان سال با صدور حواله‌های صوری به قاچاق آرد پرداخته و آن را به صورت آزاد در بازار به دلالان می‌فروختند.

او گفت: این افراد از محل فروش آرد‌های قاچاق، پول‌های دریافتی را به حساب یکی از کارکنان شرکت واریز و از آن طریق وجه دریافتی را بین خود تقسیم می‌کردند.

میرزایی گفت: در ادامه تحقیقات، ماموران پلیس امنیت اقتصادی با بررسی دستگاه‌های پوز موجود در نانوایی‌ها در سطح شهرستان ساری دریافتند، چندین خبازی متخلف نیز از طریق تراکنش‌های صوری، اقدام به فروش آرد‌های دولتی به صورت آزاد می‌کنند.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به شناسایی و دستگیری ۸ متهم در این خصوص از کشف قاچاق ۱۴۴۰ تن آرد به ارزش ۲۸۸ میلیارد ریال خبر داد.

سردار میرزایی افزود: با دستور مرجع قضائی، کارکنان متخلف شرکت پس از محرز شدن بزه انتسابی با صدور قرار موقت روانه زندان شدند و برای خبازان متخلف ضمن صدور قرار وثیقه نسبت به کاهش سهمیه آرد خبازی آنان اقدام شد.

print

پاسخی بگذارید