تاریخ: ۱۱:۴۲ :: ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
معاون استاندار مازندران: طرح‌های عمرانی مازندران اولویت بندی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، گفت: طرح‌های عمرانی استان برای اجرا اولویت بندی می‌شود تا در دوره زمانی تعریف شده به بهره بهره برداری برسد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،به نقل از ایرنا،رضا علیخانی روز سه شنبه در نشست با مدیران دفتر فنی استانداری مازندران با بیان اینکه ماموریت و وظایف دفتر فنی استانداری مازندران سازماندهی می شود، افزود : با ساز و کار جدید تعریف شده، پیشرفت طرح‌های عمرانی استان مازندران مورد رصد، ارزیابی، پایش، نظارت و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی از تقسیم طرح های عمرانی مازندران به سه بخش ویژه، اولویت اول و اولویت دوم در استان خبر داد و افزود: طرح های ویژه به طرح های کلان و مورد انتظار استاندار و معاون عمرانی اطلاق می‌شود و به دلیل اهمیت بالا، هر ۱۵ روز یکبار بررسی و پیگیری می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران، طرح‌های اولویت یک را طرح‌های حساس و مهم که دارای اهمیت بالای اجتماعی و در کانون توجه قرار دارد دانست و گفت: طرح‌های عمرانی اولویت دوم نیز طرح‌هایی را شامل می‌شود که جاری و عادی هستند و توسط دستگاه های عمرانی پیگیری و اجرایی می‌شود.

علیخانی با اشاره به اینکه تیم مشترک معاونت عمرانی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه های اجرایی به صورت جامع طرح های اولویت مهم و یک را به صورت متمرکز انجام خواهند داد، اظهارداشت: شاخص هایی برای طرح های مازندران جهت بررسی آخرین وضعیت زیرساخت‌های استان طراحی شده است و این شاخص ها میزان پیشرفت و اهداف را بررسی می کند.

وی با بیان اینکه از بُعد کمی، کیفی و اعتباری نیز با شاخص تعریف شده طرح‌های عمرانی استان بررسی می شود، خاطرنشان کرد: با طرح جدید، کارهای عمرانی مازندران به صورت‌ نظامند و با برنامه ریزی مدون و به صورت سیستماتیک اجرایی می شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران، از تعیین بازه زمانی جهت اجرای طرح‌های عمرانی استان خبر داد و گفت: جدول آخرین وضعیت طرح‌های عمرانی استان توسط دستگاه های عمرانی و اجرایی تهیه و با سازمان مدیریت و برنامه ریزی تطبیق داده می شود.

علیخانی، اجرای دقیق این طرح را نیازمند تشکیل شبکه تیم نظارتی دانست که در معاونت عمرانی استانداری شکل گرفته است و افزود: آخرین وضعیت شاخص طرح‌های عمرانی در جلسه، بررسی و اعلام نظر خواهد شد.

print

پاسخی بگذارید