تاریخ: ۲۳:۳۷ :: ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
میزان خسارت سیل به فرودگاه گرگان و راههای گلستان اعلام شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان میزان خسارت اولیه به جاده های استان بر اثر سیل اخیر را دست کم ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

مهدی میقانی یکشنبه در شورای هماهنگی راه و شهرسازی گلستان که در حضور معاون وزارتخانه متبوع برگزار شد، گفت: هم اکنون ۴۰۰ نیروی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات در حال بازگشایی معابر و جاده های آسیب دیده استان هستند.
وی افزود: با توجه به گسترده بودن سیل و روان آبها در گلستان برای عبور آب از سویی به سوی دیگر برش های عرضی بدون ملاحظات فنی انجام شده و اکنون با حدود ۱۰۰ برش در راههای استان مواجهیم.
مدیر کل فرودگاه های گلستان هم میزان خسارت وارده به فرودگاه گرگان را دست کم ۲ میلیارد ریال در بخش جاده های حفاظتی و فنس های اطراف اعلام کرد و گفت: پیش بینی و تمهیدات قبلی و اقدامات حفاظتی باعث کاهش خسارت به فرودگاه گرگان شد.
رامین آذری افزود: هیچ پروازی از مبدا یا مقصد فرودگاه گرگان به سبب سیلاب و آبگرفتگی لغو نشد و با کمک اداره راهداری گلستان توانستیم سامانه های فرودگاه را از خطر سیل ایمن نگه داریم و هم اکنون ارتفاع آب در اطراف باند به یک متر و نیم کاهش یافته است.
وی یادآور شد: یکی از زهکشی های فرودگاه گرگان را بسته ایم و دیگری مشغول تخلیه آب به سمت رودخانه قره سو است که با مقاومت و ممانعت اهالی منطقه مواجهیم.
مدیر کل هواشناسی گلستان هم گفت: تنها سیستمی که می تواند بارش های نقطه ای را پیش بینی کند رادارها هستند که در گلستان نیازمند تهیه آن هستیم.
نوربخش داداشی با اشاره به پیش بینی هواشناسی پیش از آغاز بارش های سیل آسای اخیر گفت: در نقشه های هواشناسی پیش از آغاز سال جدید، پیش بینی بارندگی به مدت ۳۶ ساعت در روزهای اول تا سوم فروردین را می کردیم که اطلاع رسانی شد.
وی تصریح کرد: باوجود اقدامات و زحمات صورت گرفته؛ یکی از مهمترین مشکلات هواشناسی گلستان در نیمه اول سال رخ می دهد که به علت تغییرات اقلیمی نمی توانیم پیش بینی های دقیق ۷۲ ساعته بارندگی را داشته باشیم.
وی ادامه داد: دستگاه های موجود هواشناسی گلستان می توانند بارش های نقطه ای و شدید را تنها از دو تا سه ساعت قبل اطلاع رسانی کنند.
مدیر کل هواشناسی گلستان یادآور شد: بارها برای خرید رادار نامه نگاری و پیگیری کرده ایم اما هنوز اعتباری برای خرید آن منظور نشده است.

print

پاسخی بگذارید