تاریخ: ۱۳:۴۱ :: ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
افزون بر یک هزار تن گندم از کشاورزان گندمکار گیلان خریداری شد

مدیر تعاون روستایی گیلان از خرید یک هزار و ۱۰۰ تن گندم از کشاورزان گندمکار رودبار توسط مرکز خرید رستم آباد این شهرستان خبر داد.

رامین گیلانشاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آغاز اجرای خرید تضمینی گندم در نیمه خرداد ماه سال جاری تا اواخر مرداد تنها توسط اتحادیه تعاونی های روستایی شهرستان رودبار یکی از مباشران خرید تضمینی گندم یک هزار و ۱۰۰ تن گندم از کشاورزان گندمکار شهرستان رودبار خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در سال جاری بخشی از طرح خرید تضمینی گندم با هماهنگی شرکت مادر تخصصی بازرگانی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی گیلان توسط ۲ اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان های رودبار و سیاهکل به عنوان مباشرین خرید منتخب از شبکه تعاونی روستایی استان گیلان انجام می گیرد.

گیلانشاهی با بیان اینکه دیگر مباشر خرید تضمینی گندم ، اتحادیه تعاونی های روستایی شهرستان سیاهکل “مرکز خرید دیلمان” نیز آماده خرید تضمینی  است، خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی و با توجه به شرایط جوی مرکز خرید گندم سیاهکل از ۲۵ مردادماه گذشته آماده خرید تضمینی – مباشرتی گندم است و تا پایان زمان برداشت محصول گندم در منطقه یاد شده طی روزهای شنبه و سه شنبه با حضور نمایندگان اداره کل غله استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان پرتلاش حوزه سیاهکل همانند منطقه رودبار ادامه خواهد داشت.

قیمت پایه مصوب سال جاری برای خرید تضمینی هر کیلو گندم معمولی ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

۱۳ هزار و ۳۴ هکتار از اراضی کشاورزی گیلان زیر کشت گندم قرار دارد و پیش بینی می شود که امسال ۲۱ هزار تن گندم در این استان تولید شود.

print

پاسخی بگذارید