تاریخ: ۲:۰۹ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۰

نیاز آذری از رحمانی وزیر صمت خواست به مشکلات معدن گلیران توجه کند .

به گزارش اقتصاد شمال ،حسین نیازآذری عضوهیات رییسه کمیسیون عمران مجلس در نامه ای  به رحمانی وزیر صمت  با بیان اینکه وزیر باید به مفاد صورتجلسه در خصوص معدن گلیران توجه کند افرود: وزیر صمت باید به مفاد صورتجلسه ای که بر تامین زیر ساخت ها ،توسعه و تجهیز معدن گلیران تاکید می کند پای بند باشد و کمبودهای این معدن را برطرف سازد.
نماینده مردم بابل در مجلس از عمل نکردن تعهدات در این خصوص ابراز نارضایتی کردو ادامه داد:متاسفانه  ایمیدرو ( سازمان گسترش وتوسعه معادن )به تعهدات کامل خوددرقبال تامین جاده دسترسی ۲۹کیلومتری فیروزجاه به معدن، تامین برق مورد نیاز معدن و اجرای حرفه ای طرح توسعه معدن مهم گلیران عمل نکرده است که از وزیر صمت درخواست داریم در این زمینه پیگیری های لازم را انجام دهند .
نیازآذری با بیان اینکه توجه به زیر ساخت های اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه وزارت صمت باشد این امر را موجب شکوفایی اقتصاد داخلی دانست و تصریح کرد:باعنایت به اهمیت، کیفیت و کمیت ذغال سنگ منطقه گلیران و نقش سازنده این معدن در اشتغال و توسعه صنعتی،  شرکت البرز مرکزی باید  اهتمام جدی تری برای ارتقای سطح تولید معدن گلیران صورت گیرد.
وی از مدیران، کارشناسان و معدن کاران  خستگی ناپذیر معدن گلیران که  موجب افزایش تولید و کسب رتبه نخست تولیدذغال دراستان مازندران شدند تشکرد کردو یادآور شد: مساعی ارزنده سربازان خط مقدم اقتصاد مقاومتی و توسعه درون زا  شایسته تکریم و تجلیل است.
نماینده بابل در مجلس در خاتمه ابراز امیدواری کرد: درصورت اجرای طرح توسعه  و ظرفیت تولید و  افزایش میزان اشتغال را که خواسته مهم مردم بابل است شاهد خواهیم بود که از این طریق امکان احداث کارخانه ذغال شویی در جنوب بابل نیز می تواند به ثمر برسد.
گفتنی است که نیاز آذری در مجلس نهم نیز با پیگیری های لازم در خصوص  معدن گلیران بندپی شرقی پس از خلع ید پیمانکار بخش خصوصی و با مدیریت مستقیم شرکت البرز مرکزی به احیای مجدد آن کمک کرد  و این معدن هم اکنون با تولید ماهانه ۴۵۰۰تن ذغال سنگ برای  ۲۰۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است .
print

پاسخی بگذارید