گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۴:۲۷ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
وضعیت رودخانه های زرجوب و گوهررود، رنج آور است

امام جمعه رشت گفت: رودخانه‌ های گوهر رود و زرجوب به عنوان یک معضل مانند خوره برای شهر رشت رنج‌ آورست، در گذشته این رودخانه‌ ها بسیار زیبا بودند و منبع گردشگری رشت محسوب می شدند اما امروز از آلوده ‌ترین رودخانه ‌ها هستند.

گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه‌های شهرداری رشت  آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با ناصر حاج محمدی شهردار جدید این کلانشهر با بیان اینکه ساماندهی رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب، پسماند سراوان و فاضلاب سه اولویت برای پیگیری در رشت است، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشت توسعه بسیاری پیدا کرده اما در بعضی از مناطق این شهر با کوچک‌ترین باران، فاضلاب وارد خیابان می‌شود.‌

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خواستار جذب سرمایه گذار برای احیای تالاب عینک رشت شد و اظهار داشت: استخرهای کوچک می‌توانند جذب گردشگر داشته باشد و این امر موجب ایجاد منابع مالی برای شهرداری می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم اشراف شهردار جدید به مسائل مختلف شهری اظهار داشت: مدیری که مدیریت‌هایی در سطح کلان کشور و در مراکز مختلف داشته زمانی که وارد عرصه جدیدی می‌شود باید در مورد موقعیت جغرافیایی و بومی منطقه بررسی و رصد داشته باشد.

وی با اشاره به چهار ویژگی یک مدیر در رأس هرم خاطر نشان کرد: یک مدیر خوب باید دارای دست پاک، چشم پاک، بینش مدیریتی بالا و فهم مدیریتی قوی داشته و فاضل و عالم باشد، زیرا هر فردی که در مسئولیتی گذاشته می‌شود اگر نتواند عالمانه کار کند، موفق نیست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مدیری موفق است که بتواند افق‌ها را به خوبی ببیند، اظهار داشت: در عین حال یک مسئول باید بتواند نزدیک را خوب ببیند اما در ورای آن یک مدیر خوب مدیریست که از اراده قوی برخوردار باشد.

وی اراده قوی را سبب موفقیت یک مسئول دانست و خاطر نشان کرد: داشتن طرح و برنامه حائز اهمیت بوده، زیرا انسان موفق فردی است که طرح و برنامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه آدم بی برنامه موفق نیست، اضافه کرد: نخستین برنامه ریز باید خود مسئول باشد اما در عین حال اتاق اندیشه ورز و برنامه ریز داشته باشد.

وی تصدی شهرداری را متفاوت با مسئولیت استاندار، فرماندار، دستگاه قضا و دیگر مسئولان عنوان و تصریح کرد: توجه به ترافیک شهری، وضعیت کوچه‌ها، پسماند، رودخانه‌های شهر و آب‌بندان های کوچک شهر حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نداشتن همکاران و همیاران همفکر مدیر را متزلزل می‌کند و نمی‌تواند به هدف برسد، خطاب به شهردار جدید متذکر شد: همکاران و همیاران همفکر در شهرداری پیدا کنید در عین حال با شورای شهر تعامل داشته باشید.

شهردار جدید کلانشهر رشت نیز در دیدار با آیت الله فلاحتی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان بیان داشت: به دنبال نظارت مردمی در اجرای برنامه‌های شهر رشت هستیم.

ناصر حاج محمدی با اشاره به اشراف آیت الله فلاحتی به مسائل شهری، خواستار همکاری ائمه جماعات در اجرای برنامه‌های شهر رشت با شهرداری شد و خاطر نشان کرد: انتظارست امامان جماعت مساجد بازوی شهردار باشند.

وی با بیان اینکه به دنبال نظارت مردمی در اجرای برنامه‌های شهر رشت هستیم، تصریح کرد: آثار نظارت مردمی را به سرعت مشاهده خواهید کرد و مطمئن باشید از این روش لذت می‌برید.

وی رشت را دارای قابلیت بسیار برای توسعه دانست و اظهار امیدواری کرد تا رشت با کمک امام جمعه سرآمد شهرهای ایران باشد.

مراسم معارفه ناصر حاج محمدی شهردار رشت غروب دیروز شنبه در رشت برگزار شد، در این مراسم ضمن معرفی شهردار جدید این کلانشهر از مسعود نصرتی قزوینی نژاد شهردار پیشین و علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت تجلیل به عمل آمد.

حاج محمدی سابقه شهرداری شاهرود و اسلامشهر را در کارنامه کاری خود دارد.

رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد، شورای اسلامی کلانشهر رشت ۱۱ عضو دارد.

print

پاسخی بگذارید