تاریخ: ۱۱:۳۰ :: ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
پایان تنش‌های آبی مشترکان خانگی مازندران تا ۵ سال آینده

تنش‌های آبی مشترکان خانگی در مازندران با راه اندازی مجتمع‌های آبی تا ۵ سال آینده پایان خواهد یافت.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،توکلی سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه حجم عملیات عمرانی در روستا‌های استان نسبت به سه یا چهار سال قبل افزایش چشمگیری داشته است، گفت: سیاست دولت و استانداری  ایجاد روستا‌های مولد و برخوردار با هدف افزایش بهره مندی و توسعه اقتصادی است.

او یکی از مشکلات استان را تنش‌های آبی برای مشترکان خانگی با توجه به حضور میلیونی مسافران اعلام کرد و افزود: با ایجاد مجتمع‌های آبرسانی تا ۵ سال آینده برخورداری حداکثری از منابع آبی خواهیم داشت و تنش‌های آبی را نیز کنترل خواهیم کرد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه مسابقه عمرانی در شهر‌ها و روستا‌های مازندران شکل گرفته است، ادامه داد: مازندران خدمات ملی و بین المللی ارائه می‌دهد و اعتبارات استانی پاسخگوی اجرای طرح‌های عمرانی نیست به همین دلیل مسئولان ملی باید در تخصیص بودجه به مازندران نگاه ویژه ای داشته باشند.

توکلی به وجود بیش از ۳۰۰۰ طرح نیمه تمام از سال‌های گذشته در استان اشاره کرد و گفت: میانگین بهره برداری از طرح‌ها در سال‌های گذشته حدود ۱۰۰۰ طرح بود اما با رویکرد جدید دولت پارسال ۲۱۶۵ طرح با ارزش ریالی ۱۱ هزار میلیارد تومان در استان بهره برداری شد.

او افزود: سیاست دولت سیزدهم این است که از آغاز طرح‌ها جدید مگر بنا به ضرورت خودداری شود تا طرح‌های نیمه تمام به سرانجام برسند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران ادامه داد: تعداد طرح‌های نیمه تمام در استان اگرچه در دو سال اخیر کاهش داشته است اما این طرح‌ها برای تکمیل شدن و بهره برداری اعتبارات زیادی می‌خواهند.

توکلی با بیان اینکه طولانی شدن زمان اجرای طرح‌های نیمه تمام هزینه‌های بالاسری زیادی برای دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌کنند، گفت: یکی از سیاست‌هایی که استاندار مازندران دستور اجرایی شدن آن را داده استفاده از از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای طرح‌ها است که سازوکار برای ورود سرمایه گذار به استان در حال تهیه است.

print

پاسخی بگذارید