تاریخ: ۱۰:۴۴ :: ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
پرداخت بیش از ۲۱ میلیارد تومان صدقه در مازندران

مردم نیکوکار مازندران در شش ماه نخست امسال، بیش از ۲۱ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال مرتضی ناعی رئیس اداره اجرایی توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران گفت: مازندرانی‌های نیکوکار در شش ماهه نخست امسال ۲۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند.

او افزود: صدقات جمع آوری شده نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش داشته و بخشی از این صدقات توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است.

ناعی گفت: صدقات جمع آوری شده در بخش‌های درمانی، فرهنگی، عمرانی، جهیزیه، معیشت، تهیه لوازم ضروری زندگی و… برای مددجویان و نیازمندان هزینه می‌شود.

او افزود: در مازندران۳۵۸۶۴۴ صندوق صدقات خانگی، اماکن عمومی و معابر وجود دارد.

ناعی به پرداخت صدقه الکترونیکی (QR) اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۳۲۷ مشترک صدقات به این طرح پیوستند و با این روش در ۶ ماهه امسال ۱۱ میلیون و ۲۱۱ هزار تومان صدقه پرداخت شد.

او افزود: در این روش هر مشترک صندوق صدقات با استفاده از گوشی همراه به آسانی می‌تواند به پرداخت صدقه از طریق اسکن بارکد اختصاصی (QR) اقدام کند.

رئیس اداره اجرایی توسعه مشارکت‌های مردمی گفت:این روش یکی از روش‌های پرداخت صدقه در کنار سایر روش‌ها مانند پرداخت از طریق (ATm)، درگاه‌های پرداخت الکترونیکی (IpG) که شامل تمامی نرم افزار‌های پرداخت الکترونیک است و کد دستوری *۸۸۷۷*۰۱۱# و… می‌باشد و از مزایای آن می‌توان به پرداخت آسان صدقه، در هر زمان و مکان و تسریع در کمک رسانی به نیازمندان اشاره کرد.

ناعی افزود: صدقات جمع آوری شده به هیچ عنوان صرف هزینه‌های تشکیلاتی نشده و کمک‌های جمع آوری شده در هر شهرستان در میان نیازمندان همان شهرستان توزیع می‌گردد.

print

پاسخی بگذارید