گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۳۹ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
کارخانه کمپوست لنگرود تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

شهردار لنگرود گفت: کارخانه کمپوست این شهر با ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار در حال ساخت است و تا پایان سال جاری راه اندازی می شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،سید مهدی رجایی  اظهار داشت:برای ساخت این کارخانه ۲۵ میلیارد ریال از سازمان شهرداری ها با کمک نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی اعتبار در نظر گرفته شده است و ۳۰میلیارد ریال هم  سال ۹۷ با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای ساخت این کارخانه اعتبار اخذ و در اختیار پیمانکار قرار گرفت .

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت این کارخانه ۱۵۰میلیارد ریال هزینه برآوردشده که تاکنون ۵۵ میلیارد ریال آن تامین شده است و امیدواریم با تامین  حداقل ۵۰میلیارد ریال دیگر   تا  پایان سال ۹۸ این واحد را به بهره برداری برسانیم.

وی افزود :هم اکنون سوله های کارخانه کمپوست لنگرود آماده و تجهیزات آن نیز خریداری شده است  که با راه اندازی آن مشکل سایت زباله شهرستان لنگرود نیز رفع خواهدشد.

شهرداری لنگرود گفت: تا دوسال قبل وضعیت دفع زباله ها در شهر لنگرود بسیار اسف بار بود و بخشی از این زباله ها در نزدیکی پارک فجر شهر دفن می شدند و بوی بد آن  برای شهروندان و مردم اطراف این پارک مشکلاتی بوجود می آورد ولی در حال حاضر همه زباله های شهر به  مرکز دفن رسمی شهرستان  انتقال می یابند و مردم شهر از بوی بد این پسماندها آسوده شدند.

رجایی افزود: روزانه ۱۸۰تن زباله در شهرلنگرود تولید می شود و تمامی این زباله های تولیدی به مرکز دفن رسمی که هفتمین مرکز دفن پسماند استان گیلان شناخته شده است انتقال  و بصورت بهداشتی در آن محل دفن می شوند که رضایت مسئولان استان را در پی داشته است .

وی یادآورشد:جایگاه زباله لنگرود به عنوان بهترین محل دفن بهداشتی زباله استان هم از سوی دادگستری و استانداری نامزد شده است و هم مدیرکل شهر و روستای  استانداری و هم مدیرعامل پسماند استان از این جایگاه  اعلام رضایت  کرده اند.

به گفته وی علاوه بر پسماندهای  شهر لنگرود زباله های شهر چاف و چمخاله نیز به این محل انتقال داده می شوند.

شهرستان لنگرود با حدود ۱۴۰هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی ، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است که شهر لنگرود مرکز بخش مرکزی محسوب می شود.

شهر لنگرود در فاصله ۶۰کیلومتری شرق  مرکز استان گیلان رشت قرار دارد.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید