پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام به کسب و کارهای خسارت‌دیده از کرونا در گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت که تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای جبران بخشی از خسارت وارده ناشی از شیوع کرونا به صاحبان مشاغل استان و کسب و کارهای متضرر پرداخت شده است.

ابراهیم کریمی روز دوشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: مطابق گزارش دستگاه های مرتبط در استان، هشت هزار و ۵۶۱ نفر از افراد خسارت دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات به بانک های استان معرفی شدند.

کریمی همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست آسیب دیدگان کرونا را برای ثبت نام و دریافت تسهیلات در مهلت اعلام شده مطلع کنند.

وی اضافه کرد: این تسهیلات تخصیصی برای فعالان آسیب دیده از کرونا در حوزه های مختلف از جمله صنایع دستی، فرهنگی، مراکز آموزشی و فنی حرفه ای، کمیته امداد، بهزیستی، ورزش و جوانان، جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و حمل و نقل جاده ای است.

به گفته وی پنج هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به گلستان تخصیص یافته است.

مطابق گزارش مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان، اکنون شیوع کرونا در این استان با جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت، در وضعیت هشدار قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز یکشنبه گفت: تاکنون ۳۷۳ هزار و ۵۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۴۶۲ نفر رسیده است.

print

پاسخی بگذارید