تاریخ: ۱:۱۵ :: ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
پرداخت 44 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی  در رشت

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رشت گفت: 43 میلیارد و 993 میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش اقتصاد شمال ،علی لقمانی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان در فرمانداری افزود: اعتبارات اشتغال روستایی رشت ، 93 میلیارد و 853 میلیون تومان و سهم اختصاص داده شده نیز 52 میلیارد و 934 تومان سهم است.
وی با بیان این که در بخش اشتغال روستایی عدد مصوب شده، 50 میلیارد و 102 میلیون تومان است، اظهار داشت: تاکنون 44 میلیارد و 443 میلیون تومان قرارداد منعقد شده که از این میزان 43 میلیارد و 993 میلیون تومان پرداخت انجام گرفته است.
لقمانی اعتبارات اشتغال فراگیر را 222 میلیارد تومان عنوان و خاطر نشان کرد: در بخش اشتغال فراگیر شهرستان رشت تاکنون، 199 طرح برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل شامل توسعه تعاون، پست بانک ، صندوق کارآفرینی و کشاورزی معرفی شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رشت با اشاره به تشکیل کمیته ای برای راستی آزمایی درباره طرح ها و اجرای آنها اضافه کرد: در مجموع اشتغال پایدار روستا، 329 طرحی که تسهیلات دریافت کرده اند، بازدید 131 طرح در بخش خمام و خشکبیجار انجام گرفته است.
وی با بیان این که در جریان این بازدیدها، 85 درصد طرح های بازدید شده، مشغول به کار هستند، تصریح کرد: در 15 درصد باقی مانده ، در برخی طرح ها کل پول داده شده اما آن طرح ها کاملا اجرا نشده، بعضی طرح ها پول را دریافت کرده اند اما متناسب با پیشرفت کار نیست و برخی بانک ها نیز تنفس و بازپرداخت را در مورد طرح های مشابه رعایت نکرده اند.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار رشت نیز در این جلسه در سخنانی با اشاره به پیشرفت خوب بانک ها برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی طی 45 روز اخیر گفت: بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر شهرستان ، استمرار و پی گیری ها را ادامه دهند.
محمدعلی ویشکایی با اشاره به برنامه راستی آزمایی طرح های منجر به اشتغال و فعالیت آنها پس از دریافت تسهیلات و بازدیدهای انجام گرفته در این باره بیان داشت: گزارش های خوبی از این بازدیدها به دست آمده بنابراین این مهم برای رفع نواقص بایستی جدی گرفته شود.
وی خاطر نشان کرد: اگر پیش از این در سال های گذشته در پرداخت تسهیلات موفق نبوده ایم، از عدم بازدیدها و نظارت های مستمر بوده است.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید