تاریخ: ۸:۴۴ :: ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
پرواز مستقیم گرگان – اکتائو

خبرگزاری قزاقستان (کازینفُرم) گزارش داد که نخستین خط پروازی میان این کشور و ایران توسط هواپیمایی پویا ایر ایران از گرگان به آکتائوی راه اندازی می شود.

به گزارش اقتصاد شمال  ، این خبرگزاری به نقل از کمیته هواپیمایی غیرنظامی جمهوری قزاقستان اعلام کرد که براساس تفاهمنامه ای که پیش از این میان دو کشور امضاء شده بود، قرار است این خط هوایی از بهار آینده پروازهای مستقیم از گرگان به آکتائو را آغاز کند.
براساس این گزارش، این پرواز قرار است دو بار در هفته توسط هواپیمایی غیرنظامی ‘امبرائر-۱۴۵’ انجام گیرد.
کازینفرم هدف از راه اندازی این نخستین خط هوایی میان دو کشور را ایجاد زمینه توسعه روابط تجاری و اقتصادی بیشتر میان ایران و قزاقستان و نیز فراهم سازی شرایط برای افزایش حجم مراودات ملت های دو کشور ارزیابی کرد.
به گزارش ایرنا، تاکنون هیچ پرواز مستقیمی بین دو کشور ایران و قزاقستان برقرار نبوده است و تجار، فعالان اقتصادی و مسافرین دو کشور همیشه از طریق کشورهای همسایه و یا دیگر روش‌های حمل و نقل بین دو کشور تردد می کردند.
۲۷ مهرماه امسال استاندار گلستان همراه با مدیران، تجار و فعالان اقتصادی و بازرگانی استان به استان منگستائو قزاقستان سفر کرده بود.
این سفر برای توسعه همکاری‌های تجاری، صنعتی، معدنی، کشاورزی، علمی آموزشی، فرهنگی و حمل و نقل مسافری (ریلی، هوایی، اتوبوس دریایی) و با هدف برقراری مناسبات اقتصادی بلندمدت، تقویت و گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه انجام شد.
توسعه کریدور ریلی ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان یکی دیگر از محورهای توافقات استانداران گلستان و منگستائو بود که مقرر شد جهت بسط و گسترش آن تسهیلاتی در نظر گرفته شود.
به گزارش ایرنا فرودگاه بین المللی گرگان به شهرهای مهم ایران همچون تهران، مشهد، زاهدان، اصفهان، کیش پرواز مستقیم دارد.
یک فرودگاه نیز در شهرستان کلاله واقع در شرق استان فعال است.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید