پل برج‌خیل سیمرغ تا سه ماه آینده بهره‌برداری می‌شود

فرماندار سیمرغ گفت که کار تکمیل پل برج‌خیل که در سیلاب اواخر سال ۹۷ تخریب شده بود، با شتاب ادامه دارد و تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مجتبی حبیب نژاد روشن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که به تشخیص کارشناسان پل تخریب قبلی به طور کلی تخریب شده و از اردیبهشت ماه امسال با تامین اعتبار عملیات اجرایی پل جدید آغاز شد که هم اکنون عرشه و شمع آن ساخته شده است.

وی هزینه ساخت این پل را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که این اعتبار در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و در نشستی که با مدیرکل مدیریت بحران و مدیرکل بنیاد مسکن برگزار شد بنا است تا این پل در سه ماه آینده به بهره بردرای برسد.

فرماندار سیمرغ همچنین از آسفالت فاز نخست محور سیمرغ به بهنمیر به طول حدود سه کیلومتر در چهار باند خبر داد و گفت که ۲ کیلومتر دیگر از مسیر محور سیمرغ به بهنمیر در حال آسفالت است که تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود : لاین غربی ابتدای شهر کیاکلا تا ابتدای شهر بهنمیر هم در حال زیرسازی است و  برای این طرح ۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب در نظر گرفته شده است.

حبیب نژاد با بیان اینکه آسفالت بخشی از محور بهنمیر، جویبار و قائمشهر با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال انجام شده است ، گفت : با ردیف اعتباری چهار بانده شدن محور بهنمیر به سمت بابلسر هم آغاز خواهد شد.

وی افزود : در گذشته اهالی روستاهای برج خیل ، رکن کلا و ملاکلا به دلیل نبود راه دسترسی مناسب به شهر با مشکل مواجه بودند ، ولی باتوجه به اینکه تعریض ، بازگشایی و بهسازی این روستاها انجام شده ما هم امسال از محل اعتبارات شهرستانی برای آسفالت این روستاها تامین اعتبار گرفته ایم که بزودی کار در اختیار راه و شهرسازی قرار می گیرد.

حبیب نژاد در خصوص طرح مسکن ملی در سطح شهرستان سیمرغ هم گفت : باتوجه به اینکه سهم این شهرستان ۳۰ واحد مسکونی است اما تاکنون ۵۵ نفر برای این طرح ثبت نام کرده اند و برخی از افراد هم در حال ثبت نام هستند.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید هشت مدرسه و یک سالن ورزشی در این شهرستان ساخته شد، ادامه داد: هم اکنون ۶ مدرسه در حال ساخت است که کمتر از سه ماه ساخت آنان آغاز شده است.

فرماندار سیمرغ اعتبار تخصیص یافته برای ساخت این مدارس را حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

ناحیه صنعتی سنگتاب بدون واحد تعطیل

حبیب نژاد از جذب ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در این شهرستان خبر داد و گفت که با این میزان تسهیلات برای ۶۵۷ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اعلام این که در ناحیه صنعتی سنگتاب ۴۷ واحد مستقر است، افزود: در این ناحیه صنعتی ۱۴ واحد به دلیل مشکل بانکی، چک و نبود فعالیت تولیدی تعطیل بود اما با برگزاری جلسات مکرر مشکل ۱۲ برطرف شد و مجددا به مدار تولید بازگشتند.

فرماندار سیمرغ دلیل بازنگشتن ۲ واحد دیگر در ناحیه صنعتی سنگتاب را مشکل حقوقی و نبود مالک اعلام کرد.

وی بیان کرد: با بازگشت واحدها به مدار تولید ناحیه صنعتی سنگتاب به عنوان پایلوت استانی ناحیه صنعتی بدون واحد تعطیل مطرح شده است.

حبیب نژاد در پایان با اعلام اینکه در سطح شهرستان سیمرغ از ۲۲ قطعه آب بندان ۱۸ قطعه توانایی طرح گردشگری روستایی را دارد، گفت: آب بندان ها ذخیره خوبی برای طرح توسعه گردشگری و پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی است به طوری که امسال کلنگ پرورش تولید ماهی خاویار به زمین زده شد.

print

پاسخی بگذارید