تاریخ: ۴:۳۸ :: ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
پیش‌بینی ساخت ۳۱ هزار خانه خودمالکی در نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از پیش‌بینی ساخت ۳۱ هزار خانه خودمالکی در نهضت ملی مسکن خبر داد.

محمد نظری در نشست شورای مسکن مازندران در ساری گفت:ساخت ۳۱ هزار واحد مسکونی خودمالک در طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال با همراهی بخش خصوصی برای مازندران پیش‌بینی شده است.

او می‌گوید:به طور متوسط سالانه در مناطق روستایی مازندران ساخت حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی نیاز است و طی چهار سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن می‌توان ۴۰ هزار خانه برای اهالی روستا‌های استان ساخته شود.

به گفته نظری گسترش طرح خودمالکی می‌تواند مشکل کمبود زمین را در مازندران برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن رفع کند.

او می‌گوید: ساخت یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی خود مالکی هم اکنون در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مازندران در دست ساخت است.

به گفته نظری برای ساخت خانه در طرح نهضت ملی مسکن مازندران حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین نیاز است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون یک هزار هکتار تامین شده و درصدد هستیم با اجرای طرح خود مالکی هم بحث کمبود زمین را رفع کنیم و هم این که اقشار مختلف مردم مازندران طبق فرهنگ و سنتشان با دریافت تسهیلات، خانه‌های خود را در ملک شخصی بسازند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران همچنین می‌گوید: در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن، ۲۳ هزار و ۲۵۰ واحد خانه قرار است در بافت فرسوده مناطق شهری استان ساخته شود که فشار کمبود زمین را کم خواهد کرد.

به گفته نظری روند ساخت خانه در طرح نهضت ملی مسکن از ماه‌های گذشته در استان آغاز شده و در زمان حاضر عملیات ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار در قالب این طرح در مازندران در دست اجرا است و عملیات ساخت ۷۵۶ واحد مسکونی هم با همراهی بسیج سازندگی در هفته‌های گذشته در مازندران کلنگ زنی شد.

print

پاسخی بگذارید