تاریخ: ۲۱:۳۳ :: ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
پوستر جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان در مازندران رونمایی شد

پوستر ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت "کاسپین" روز یکشنبه با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی مازندران در ساری محل این اداره کل رونمایی شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،به نقل از ایرنا ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت ” کاسپین” با هدف ایجاد ارتباطی هماهنگ، تأثیرگذار، متقابل و پویا در جهت توانمندسازی افراد معلول و افزایش همکاری‌های مشترک خلاق، با مشارکت سازمان بهزیستی استان‌های گیلان، گلستان، سمنان و خراسان شمالی از هفتم تا یازدهم اسفندماه امسال در بابلسر برگزار خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران در نشست با خبرنگاران رسانه‌های جمعی با بیان این که برگزاری جشنواره منطقه‌ای برای نخستین بار به این استان واگذار شده است از فراهم شدن زیرساخت های لازم برای راه اندازی سامانه اینترنتی در محل برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: همزمان با راه اندازی این سامانه، کار ثبت نام از گروه های علاقمند به شرکت در این جشنواره نیز از ۲۰ مهرماه امسال آغاز شد.

فریبا بریمانی اظهار داشت: در مجموع ۱۰۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از بررسی و بازبینی آثار، ۱۳ اثر به مرحله پایانی راه یافتند که از این تعداد چهار اثر از مازندران، سه اثر از گیلان ، سمنان، گلستان و خراسان شمالی نیز هر کدام با دو اثر موفق شدند به بخش پایانی ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت راه یابند.

وی از اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئاتر با استفاده و بهره گیری از چهره‌های مطرح تئاتر کشور در طول برگزاری این جشنواره در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: هنر درمانی به سه شیوه استفاده از هنرهای تجسمی، نمایشی و موسیقی به افراد دارای معلولیت آموزش داده می شود.

وی معلولین و برابر سازی فرصت ها در تمامی عرصه های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، هنری، ارتقای سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، درونی سازی الگوهای رفتار اخلاقی، رشد دیدگاه همدلی و ارزش های مثبت فرهنگی، تقویت حس مسوولیت پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق معلولان و منزلت آنان، تلفیق اجتماعی فرد معلول و کمک به مشارکت وی در جامعه، توانمند سازی افراد دارای معلولیت، تشویق به آفرینش هنری و افزایش همکاری بین هنرمندان تئاتر و معلولان علاقمند به هنر نمایش را از محورهای برگزاری ششمین دوره جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت ذکر کرد.

به گفته بریمانی، ششمین دوره جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت “کاسپین” در بخش صحنه ای شامل تئاتر خیابانی و محیطی، شورایی، کودک و نوجوان و مسابقه نمایشنامه نویسی برگزار خواهد شد.

بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

print

پاسخی بگذارید