مدیرعامل آب منطقه ای گیلان
تاریخ: ۱۳:۰۹ :: ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
پیشرفت فیزیکی 95 درصدی سد لاستیکی گالشکلام لنگرود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصدی سد لاستیکی گالشکلام لنگرود در شرق استان خبر داد.

 به گزارش اقتصاد شمال ،روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان کاظم لطفی در حاشیه بازدید از سد لاستیکی گالشکلام لنگرود، با بیان این مطلب، از افتتاح این سد در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد.
وی در توضیح مشخصات فنی سد لاستیکی گالشکلام اظهار داشت: این سد با پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصدی برروی رودخانه شلمانرود شهرستان لنگرود با حجم مخزن 1/1 میلیون متر مکعب و حجم تنظیمی سالیانه 4.8 میلیون متر مکعب در حال ساخت است و باعث بهبود سطح زیر کشت دو هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه می شود.
لطفی مهمترین دلایل ضرورت اجرای طرح سد لاستیکی گالشکلام را توسعه و بهبود آبیاری اراضی شالیزاری، ذخیره‌ سازی و تنظیم جریان، ایجاد حوضچه مکش مناسب و پمپاژ آب، تغذیه آب زیرزمینی، کاهش فرسایش در رودخانه و تثبیت بستر و سازه های موجود، پرورش آبزیان، ساماندهی رودخانه و جلوگیری از برگشت آب شور عنوان کرد.
محمد رنجبر سرپرست فرمانداری لنگرود نیز گفت: در مورد موضوع تامین آب زراعی اقدامات ریشه ای و تاثیرگذاری انجام شده تا امسال علیرغم شرایط اقلیمی حاکم ، آسیبی به کشاورزان وارد نشود و با برنامه ها و تدابیری که با همدلی مردم و مسئولان صورت گرفت، سال زراعی مطلوبی را پشت سر گذراندیم.
وی لازمه توسعه شهرستان و گردشگری را استفاده از ظرفیت ها و توان بخش کشاورزی در چرخه تولید خواند و ادامه داد: در این مسیر باید با شتاب بیشتری حرکت کنیم و تلاش همه ما این باشد که کشاورز حداقل در تامین آب مزارع دغدغه ای نداشته باشد.
به گفته رنجبر، با این روند جلوی تغییر کاربری گرفته می شود و متعاقب آن، زمین های زراعی حفظ و افزایش تولید را شاهد خواهیم بود.
شهرستان لنگرود با سه بخش مرکزی، اتاقور و کومله، در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
به گزارش ایرنا سال گذشته سد لاستیکی دهنه سر آستانه اشرفیه با ظرفیت حجم آب قابل تنظیم یک میلیون متر مکعب افتتاح و وارد مدار شد و 10سد لاستیکی دیگر نیز در دست اجراست؛ سدهای لاستیکی پهلوان بست لنگرود، باغبانان فومن، گالشکلام لنگرود، انبار سر آستانه اشرفیه، فخرآباد رشت، خالکایی ماسال، تولم شهر صومعه سرا، کرگانرود تالش، خانه های آسیاب بر آستارا و رادارکومه لنگرود.

print

پاسخی بگذارید