معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر گفت: کاپوتاژ غلات از بندر امیرآباد به بندر انزلی را با نگاه لجستیکی در هفته‌های آتی خواهیم داشت.

به گزارش اقتصاد شمال ،محمدعلی حسن‌زاده با به تشریح برنامه‌های سازمان بنادر در بنادر شمالی کشور پرداخت و گفت: کاپوتاژ غلات از بندر امیرآباد به بندر انزلی را با نگاه لجستیکی در هفته‌های آتی خواهیم داشت.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی از همکاری سازمان بنادر با شرکت راه‌آهن خبر داد و گفت: در حال تهیه سند توسعه ظرفیت ریلی بنادر بین بندر و محدوده پس‌کرانه‌ها هستیم. در صددیم تا بر اساس مصوبه دولت و مصوبه قانون برنامه توسعه مبنی بر افزایش 30درصدی سهم ریل، این مهم را در بنادر کشور اجرایی و عملیاتی کنیم.

همچنین اعلام کرد: بحث مدیریت بنادر کوچک حداکثر تا خردادماه سال 98 نهایی می‌شود. رویکرد ما از اجرای این طرح، در ابتدا شبکه‌سازی و سپس ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرهای بندری است تا بتواند موجب افزایش نرخ جمعیتی بر مبنای سیاست‌های کلی ابلاغی نظام، بشود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر همچنین از پیگیری برای اجرایی‌شدن آیین‌نامه واردات کالا توسط ملوانان و شناورها که با هماهنگی سازمان بنادر، گمرک جمهوری اسلامی و ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا در دی ماه نهایی شد خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرایی کردن این آیین‌نامه، واردات کالا توسط ملوانان و شناورها ساماندهی شود و به‌ویژه با این اقدام بتوانیم در بنادر کوچک جنوبی، رونق ایجاد کنیم.

print

پاسخی بگذارید