تاریخ: ۲۱:۱۱ :: ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
کشف ۱۸ فقره کلاهبرداری از طریق فروشگاه‌های مجازی

اعضای باند کلاهبرداران حرفه‌ای که با انتخاب طعمه‌های خود از درگاه فروشگاه‌های مجازی اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها کرده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل گفت: در پی شکایت افرادی مبنی بر اینکه خودرو‌های خود را در نرم افزار‌های مجازی برای فروش آگهی کرده بودند و فردی تحت عنوان خریدار با آن‌ها تماس و وبا ارائه چک‌های جعلی و بلاصاحب اقدام به خرید خودرو کرد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی کارشناسان پلیس آگاهی مشخص شد این فرد با همدستی دو نفر دیگر با مالکان خودرو که در فروشگاه‌های مجازی برای فروش آگهی شده بودند تماس و ضمن خرید خودرو با چک‌های جعلی و بلاصاحب، خودرو‌ها را به استان‌های همجوار منتقل و به فروش می‌رساندند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل ادامه داد: پس از انجام اقدامات تخصصی فرد کلاهبردار و همدستان وی شناسایی و دستگیر و در اعترافات خود به ۱۸ فقره کلاهبرداری اعتراف کردند که با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ شالیکار در پایان در خصوص آگهی‌های درج شده در فروشگاه‌های مجازی، گفت: شهروندان در صورت معامله از طریق سایت‌های اینترنتی با رعایت تمام جوانب و اطمینان از پرداخت وجه اموال خود را تحویل خریداران دهند.

print

پاسخی بگذارید