مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران
تاریخ: ۱۶:۵۲ :: ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
«ساری و بابل» تنها شهرهای دارای سند پدافند غیرعامل مازندران هستند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با بیان این که، «ساری و بابل» تنها شهرهای دارای سند پدافند غیرعامل مازندران هستند، از الزام جدی به شهرداری های این استان برای داشتن طرح‌های جامع پدافندغیرعامل در شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت خبرداد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،به نقل از  خبرنگار ایرنا، حمید بخشی روز شنبه در همایش پدافند غیرعامل که در آمل برگزار شد، افزود: براساس دستورالعمل های ابلاغی، طرح پدافند غیر عامل مازندران تهیه وتدوین شده و همه شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در استان باید دارای طرح جامع پدافند غیرعامل شهری باشند و در همین راستا تاکنون طرح جامع شهرهای ساری و بابل تهیه شده است.

وی ادامه داد : طرح جامع پدافند غیرعامل شهر قائمشهر نیز در دست تهیه و مشاور در مراحل تکمیل طرح است و تا پایان امسال حداقل برای اجرا تصویب و ابلاغ خواهد شد.

مازندران ۶۳ شهر دارد و بر اساس آمار رسمی سال ۱۳۹۵ حدود ۵۸ درصد این جمعیت یعنی رقمی معادل یک میلیون و ۹۱۲ هزار و ۷۳۹ نفر در شهرها ساکن هستند.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری مازندران، هدف از تهیه طرح های پدافندی توسط شهرداری ها را بر سه موضوع مهم و محوری اعلام کرد و گفت: شناسایی دارایی های شهری وسطح بندی این دارایی ها به لحاظ اهمیت و کارکردهایی که درآن شهر دارند، باید شناسایی و مراقبت های لازم در هر شرایطی از آن انجام شود.

«ساری و بابل» تنها شهرهای دارای سند پدافند غیرعامل در مازندران هستند

بخشی اظهار داشت: تهدید شناسی دارایی های شهری، دومین موضوع مهم در تهیه طرح های پدافندی است که باید هم شهرداری ها و نیز شهروندان بدانند که چه تهدیدهایی در سطح شهر وجود دارد که برای رفع آنها اقدام عملی شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: ارایه گذاره های مدیریتی برای شهرداری ها و شوراهای شهرها است که بتوانند برای رفع تهدیدهای شهری و صیانت از دارایی های شهری اقدام های لازم را انجام دهند.

این مقام مسوول با بیان این که، تاکنون بیش از ۵۳۲ دارایی درسطح شهرهای استان شناسایی وسطح بندی شده است، ادامه داد: این تعداد دارایی ها از نظر حیاتی، حساس، مهم، قابل حفاظت و عادی سطح بندی شده ودرمقایس هرشهری سطح بندی های آنها تغییر دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پدافند غیرعامل به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی بر رعایت نکات ایمنی و ضوابط استاندارد تاکید ویژه دارد.

print

پاسخی بگذارید