تاریخ: ۲۰:۴۹ :: ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
پلاژهای ساحلی میلیاردی اما غیر مولد

فقط ارزش یک قطعه زمین غیر مولد دولتی در ساحل ۲ برابر اعتبارات عمرانی مازندران در یک سال است.

منصورعلی زارعی کیاپی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی خبری با بیان اینکه توسعه مازندران نیازمند توسعه زیرساخت‌های استان است، گفت: دولت مکلف به تامین زیرساخت‌ها را تامین و سرمایه گذاری‌ها در این بخش است.

او افزود: تبدیل سرمایه غیر مولد به مولد که مصوبه سران قوا را نیز دارد می‌تواند استان را نجات دهد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مردم مازندران با جدیت به دنبال تحقق آن هستند و یکی از مطالبات سفر رئیس جمهوری به مازندران که به زودی انجام می‌شود همین موضوع است.

زارعی گفت: یکی از سرمایه‌های غیرمولد در مازندران پلاژ‌های دولتی هستند که در سواحل استان تاسیس شده اند و هرساله برای نگهداری، بهسازی و نوسازی آن هزینه هنگفتی می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: در طول ۲۳ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان‌های ساری و میاندورد هزاران میلیارد تومان سرمایه غیر مولد وجود دارد که با مولد سازی آن اقتصاد منطقه متحول می‌شود.

او ادامه داد: به طور مثال وزارت اقتصاد و دارایی ۳۰ هکتار زمین ساحلی بدون املاک و مستغلات دارد که ارزش اقتصادی آن چیزی حدود ۴ هزار میلیارد تومان است در حالیکه کل اعتبار عمرانی استان ۲ هزار میلیارد تومان است.

زارعی گفت: دولت سیزدهم دولت ساده زیستی است و جلوی وزرا را بگیرد که از این پلاژ‌ها استفاده نکنند بلکه این سرمایه‌های غیر مولد را برای مولد سازی اختصاص دهند.

print

پاسخی بگذارید