تاریخ: ۱۸:۵۴ :: ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
لزوم نیازسنجی برای ساخت واحد‌های کشاورزی در مازندران

تقاضا برای ساخت واحد‌های کشاورزی در مازندران بالا است اما باید ابتدا نیازسنجی شود تا زمین های مستعد از بین نرود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ، احمد توکلی سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در کارگروه زیربنایی مازندران با بیان اینکه برخی از پرونده‌های مطرح شده در شورای برنامه ریزی استان با شان این شورا سازگاری ندارد، گفت: شورای برنامه ریزی سیاستگذار کلی توسعه استان است و طرح پرونده‌های تکمیل نشده در شورا مناسب نیست و جلوی آن در گارگروه توسعه زیربنایی گرفته خواهد شد.

او با بیان اینکه این کارگروه مهم‌ترین کارگروه پیشرفت و توسعه عمرانی استان است از اعضای این کارگروه خواست تا بحث کارشناسی پرونده‌ها را در کارگروه و ذیل آن در کمیته‌ها با دقت انجام بدهند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران ادامه داد: در برخی مناطق استان تقاضای مردم برای تاسیس شالیکوبی  زیاد است اما باید امکان‌سنجی و نیاز سنجی شود که نیاز استان در بخش شالیکوبی چقدر است تا زمین‌های مستعد از بین نرود .

توکلی گفت: در بخش سورتینگ و کشتارگاه‌ها نیز فکر اساسی شود تا هم نیاز استان رفع گردد و هم اینکه زمین‌های کشاورزی استان حفظ بماند.

او افزود: مازندران باید به استان تولید و صادر کننده تبدیل شود اما باید بگونه‌ای برنامه ریزی گردد تا هر تولیدی که به صلاح استان و طبیعت نیست دائر نشود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران ادامه داد: به عنوان مثال، پرورش برخی گونه‌های دامی در توان زیست محیطی استان نیست و با کار کارشناسی پرورش گونه جایگزین پیشنهاد شود.

print

پاسخی بگذارید