تاریخ: ۲۳:۱۵ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
گرانفروشان گنبدی ۴۰۰ میلیون تومان تعزیر شدند

رییس اداره تعزیرات حکومتی گنبدکاووس گفت: از اول بهمن امسال تا الان ۲۷۱ پرونده تخلف اقتصادی درشعب این اداره مورد رسیدگی قرار گرفته و متخلفان به پرداخت سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جزای نقدی تعزیر شدند.

به گزارش اقتصاد شمال،محمود رضا دنکوب روز سه شنبه در جلسه تنظیم بازار گنبدکاووس که باحضور فرماندار ویژه این شهرستان برگزار شد، افزود: عمده تخلفات انجام شده درحوزه گرانفروشی یا کم فروشی، قاچاق کالا و بهداشت و درمان بوده است.
وی با اشاره به آغاز طرح نظارت ویژه اداره تعزیرات از ۱۵ اسفند امسال، اضافه کرد: براساس این طرح که تا ۲۰ فروردین ۹۸ ادامه دارد، شعب این اداره هر روز صبح تا ۲۰ شب آماده دریافت گزارشات مردمی و رسیدگی به تخلفات اقتصادی هستند.
به گزارش ایرنا، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس نیز دراین جلسه از توزیع روزانه هفت تن مرغ گرم با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال از طریق افزون بر ۲۰ فروشگاه و واحد عرضه کننده مواد پروتئینی در این شهر خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در تامین و توزیع گوشت مرغ و دیگر کالاهای مشمول تنظیم بازار نیست.
خلیل رجبلی با ارائه گزارشی از قیمت برخی کالاها در هفته دوم اسفند افزود: در دو ماه گذشته نیز ۵۴ پرونده تخلف به ارزش ۱۴۲ میلیون ریال در گنبدکاووس تشکیل و به اداره تعزیرات معرفی شدند.
وی از آغاز توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند جاری خبر داد و گفت: ۱۴ مرکز برای میوه شب عید در گنبدکاووس پیش بینی شده که ۱۰۰ تن پرتقال و ۶۰ تن سیب را با نرخ مصوب که ۲۴ ساعت قبل از شروع طرح اعلام می شود، توزیع می کنند.
رجبلی به افزایش قیمت شکر در هفته های اخیر نیز اشاره کرد و افزود: با توزیع شکر به نرخ مصوب ۳۷ هزار ریال بابت هر کیلوگرم، قیمت این محصول نیز که اکنون بین ۵۲ تا ۵۷ هزار ریال رسیده، کاهش می یابد.
به گفته وی، طی چند روز گذشته ۵۳ تن شکر با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۳۷ هزار ریال از طریق فروشگاه های منتخب توزیع شده است.
رییس اداره صمت گنبدکاووس اضافه کرد: هیچ مشکلی در تامین اقلام مورد نیاز مردم نیست و تنها انتظار از شهروندان خرید به اندازه نیاز است تا مانع از ایجاد جو روانی در بازار شود.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با تاکید برضرورت برنامه ریزی و نظارت مستمر بر بازار در ایام پایانی سال و نیز در تعطیلات نوروزی از سوی تعزیرات و دیگر متولیان، گفت: مراکز عرضه کالاهای اساسی بویژه مرغ باید هر روز به مردم اطلاع رسانی شود.
عبدالقدیر کریمی افزود: گنبدکاووس از شهرستان های عمده تولید مرغ در استان گلستان و کشور است و از این حیث نباید کمبودی در عرضه و توزیع این ماده پروتئینی داشته باشیم.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید